شنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۳ |۱۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 30, 2024
استاندار قم و نمایندگان سازمان بهداشت جهانی

حوزه/استاندار قم بر ضرورت حمایت و همکاری سازمان بهداشت جهانی برای مقابله با بیماری کرونا تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، بهرام سرمست استاندار قم در نشست با نمایندگان سازمان بهداشت جهانی در سالن جلسات امام جواد (ع) طی سخنانی نخستین نمونه های مثبت ویروس کرونا در قم در سی ام بهمن ماه را مورد توجه قرار داد و گفت: بلافاصله جلسه قرارگاه پدافند زیستی استان با حضور تمامی اعضا برگزارگردید و هماهنگی ها و اقدامات لازم نیز صورت گرفت و در ادامه نیز تاکنون بصورت روزنامه جلسات ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان برگزار گردیده که به توفیقاتی نیز دست یافته ایم.

وی با بیان اینکه اقدامات و فعالیت های ستاد بحران استان در سه سطح مورد پیگیری بوده است افزود: آگاهی بخشی به جامعه با استفاده از ظرفیت متخصصین و با بهره گیری از بستر رسانه ها در اولویت بوده تا مشارکت مردم در این راستا جلب شود.

وی درمان را سطح دوم مقابله با ویروس کرونا دانست و افزود: تخصیص دو بیمارستان در روزهای نخست برای بیماران و سپس افزایش تعداد این بیمارستان ها به ۵ مرکز از اقدامات استان قم بوده است.

استاندار قم همچنین با اشاره به ارتباط تنگاتنگ ستاد استانی و ستاد ملی مبارزه با کرونا، توزیع محصولات بهداشتی در بین مردم با استفاده از نیروهای مردمی را مورد توجه قرار داد و گفت: از امکانات سازمان های غیردولتی نیز در راستای کمک به مردم و مراکز درمانی استفاده کرده ایم.

وی راه اندازی بیمارستان سیار در استان قم را نیز مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: از امکانات نیروهای نظامی نیز در راستای کنترل این بیماری بهره گرفته شده است.

استاندار قم در ادامه با اشاره به عزم استانی و ملی برای مقابله با این ویروس تصریح کرد: غربالگری خانواده ها و کنترل ورودی ها و خروجی های استان قم نیز در دستور کار قرار دارد.

مقام عالی دولت در استان قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ازخودگذشتگی کادر درمانی در راستای درمان بیماران گفت: این پدیده یک مسئله ی جهانی است و برای مقابله با آن نیازمند یک اتحاد جهانی هستیم.

استاندار قم با بیان اینکه این پدیده برای جهان بشریت یک تهدید محسوب می شود گفت: از هر گونه همکاری بین المللی خصوصا با نهادهای سازمان ملل برای مقابله با این بیماری استقبال می کنیم.

وی با اشاره به اعمال زور توسط آمریکا به ایران و اعمال تحریم ها خاطرنشان کرد: از سازمان بهداشت جهانی انتظار داریم زیر بار سلطه گری آمریکا نرفته و با ارسال به موقع تجهیزات بهداشتی و درمانی، مردم ایران را مورد حمایت قرار دهند.

استاندار قم با بیان اینکه در ارتباط با سلامت مردم هیچ گونه ملاحظه ای نداشتیم و بهداشت و سلامتی مردم را مهمترین اولویت مسئولان دانست وافزود : اعلام وجود ویروس کرونا در استان ۴۸ ساعت قبل از برگزاری انتخابات را مصداق بارز شفافیت و صداقت با مردم اعلام کرد.

نمایندگان سازمان بهداشت جهانی نیز در این جلسه اقدامات مدیریت استان را در مسیر کنترل و مقابله با بیماری کرونا را مطلوب توصیف کرد.

انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha