پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
فرجی

حوزه/ مدیر حوزه علیه کاشان با تأکید بر رعایت بهداشت فردی، گفت: ان شاءالله با عمل به توصیه های بهداشتی، ویروس کرونا را شکست دهیم و شاهد آرامش جامعه باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین منصور فرجی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان با ابراز تأسف از فراگیر شدن ویروس کرونا در دنیا، گفت: انتشار این ویروس در اکثر استانهای کشور مشکلات زیادی را برای مردم داشته است.

وی با ارائه  مطالبی در پیشگیری ویروس کرونا بنا به تأکیدات مقام معظم رهبری و مراجع تقلید مردم، ادامه داد: با توجه به اینکه خواندن قرآن، دعای توسل و اقامه اذان در وقت نماز سبب دفع بلا و آسیب ها می شود، از این رو مردم خانه های خود را با تلاوت آیات قرآن نورانی کنند.

حجت الاسلام والسلمین فرجی ادامه داد: مردم در آستانه عید نوروز برای حفظ سلامتی خود و خانواده‌هایشان از دید و بازدیدها پرهیز کنند.

مدیر حوزه علمیه کاشان با بیان اینکه اگر هر فرد نظافت را از خودش  شروع کند، قطعا آسیب های ویروس کرونا نیز در جامعه کمتر خواهد شد، تصریح کرد: با توجه به اینکه سلامت جامعه در مقطع فعلی از ضروریات است، مردم به منظور نجات از این ویروس ناخوانده از رفت و آمدهای غیرضرور و ارتباط با افراد پرهیز کنند.

وی، امر به معروف و نهی ازمنکر در پیشگیری از ویروس کرونا را برای همگان واجب دانست و تأکید کرد: تک تک افراد در جامعه ضمن رعایت بهداشت فردی، وظیفه دارند بقیه افراد جامعه را نسبت به رعایت بهداشت در جامعه به منظور کاهش آسیب های احتمالی تشویق کنند.

حجت الاسلام والمسلمین فرجی با تأکید بر رعایت بهداشت فردی به منظور پیشگیری از کرونا، گفت: ان شاءالله با عمل به توصیه های بهداشتی پزشکان مرحله سخت این ویروس را به خوبی پشت سر بگذاریم و شاهد آرامش، آسایش و امنیت در جامعه باشیم.

وی، خوردن و آشامیدن هرآنچه که برای بدن ضرر دارد را حرام دانست و گفت: اگر از نظر فقهی به حلال و حرام در خوردن و آشامیدن توجه کنیم قطعا دچار مشکل نخواهیم شد.

مدیر حوزه علیه کاشان، پزشکان و پرستاران را جهادگران عرصه سلامت دانست و خاطرنشان کرد: از زحمات طاقت فرسای پزشکان و کادر درمانی کشور که با جهاد و ازخودگذشتگی جانشان را برای  سلامتی مردم می دهند قدردانی می‌کنیم.

وی در ادامه با پرهیز از هر گونه ایجاد استرس در بین اعضای خانواده ها، تصریح کرد: با توجه به اینکه استرس آسیب ها را جدی‌تر می کند از مردم می خواهیم ضمن رعایت نکات بهداشتی و خواندن دعا و آیات نورانی قرآن تا رفع این بلای ناخوانده آرامش خود را حفظ کنند.

مدیر حوزه علیه کاشان، با طلب آمرزش و مغفرت از درگاه خداوند متعال برای کسانی که جانشان را به خاطر ویروس کرونا از دست داده اند، گفت: برای خانواده های این عزیزان نیز از درگاه خداوند متعال صبر، سلامتی و عمر بابرکت مسألت می‌نماییم.

حجت الاسلام والمسلمین فرجی در پایان افزود: به برکت وجود اهل بیت(ع)، قرآن کریم و دعای مؤمنان به منظور حفظ سلامتی پزشکان، پرستاران و بهبودی کامل بیماران از درگاه خداوند متعال یاری می‌طلبیم تا بتوانیم با عبور از این مرحله سخت شاهد آرامش در سراسر جهان، خصوصا در بلاد اسلامی باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha