جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 890058
۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۶
شهدای مدافع حرم

حوزه/ هر سلامی که به حسین(ع) و زینب(س) و عباس(ع) می کنیم، به یقین سلامی نیز داده ایم به شهیدانی که مخلصانه و به دور از هر منیتی، پای آرمان و عقیده شان فدایی شدند و به راستی چه آرمان و عقیده ای بهتر و والاتر از آرمان حسین(ع) و خواهر مصیبت دیده اش زینب کبری(س).

به گزارش خبرگزاری حوزه، نمی دانم چه راز و رمزی است که همه ساله در چنین روز محزونی، یاد و نام شهدای مدافع حرم در ذهن طنین انداز و بر زبان جاری می شود و به راستی چه سری است در پیوند و ارتباط خاص این شهیدان والامقام با زینب کبری(س) که به خصوص در سالروز رحلت جانسوز این بانوی بزرگوار بیش از پیش محسوس می شود.

واقعیت آن است که آنان مردانه به میدان رفتند تا دیگر زینب به اسیری نرفته و ریسمانی دیگر بر دست و گردن اهل بیت(ع) نباشد. آنان رفتند تا ما بدانیم برای چه هستیم و برای چه باید در این سیاره رنج و محل ابتلای آزمایش ها و فتنه ها، با هر چه جریان باطل است بجنگیم و از این نبرد با وجود همه عِده و عُده دشمن نهراسیم؛ برای اعتلای کلمه توحید، برای استمرار نهضت ارباب بی کفن باید در میانه ی میدان بایستیم و از همه داشته های معنوی و ایمانی و اعتقادی خود به درستی دفاع کنیم.

دقیقاً از این روست که هر سلامی که به حسین(ع) و زینب(س) و عباس(ع) می کنیم، به یقین سلامی نیز داده ایم به این شهیدانی که مخلصانه و به دور از هر منیتی، پای آرمان و عقیده شان فدایی شدند و به راستی چه آرمان و عقیده ای بهتر و والاتر از آرمان حسین(ع) و خواهر مصیبت دیده اش زینب کبری(س) است.

آری! اگر مرید و محب عقیله بنی هاشم هستیم که ان شاءالله همین گونه است، لاجرم در این دنیای وانفسا فریاد بزنیم که مدیون این شهدا هستیم. باید فریاد بزنیم که تا ابد مدیون حاج قاسم و یاران و سربازان جان برکفش هستیم. مدیون فاطمیون و زینبیون و عباسیون و همه مردانِ مردی که الفبای غیرت را به همه ما آموختند.

حال که این گونه است، بگذار دنیادوستانِ بی معرفت، طعنه مان بزنند ... بگذار حقیقت را به خیال خود وارونه نشان دهند اما به راستی که حق ماندنی و باطل رفتنی است و مگر دخت شیر خدا این را نشان نداد آن جا که در برابر هیبت پوشالی ابن زیاد و در پاسخ به طعنه و نیش و کنایه بی شرمانه او با صلابت حیدری اش فرمود: "ما رأیت الا جمیلا".

آی امام حسینی ها، آی فداییان ِزینب(س)، آی دلباختگان مرامِ ابوالفضل(ع) بدانید و آگاه باشید، این که مولا و رهبرمان فرمود در مکتب سیدالشهدا(ع) هیئت سکولار نداریم، یعنی این که در برابر جریان ظلم و ستم هیچ گاه نباید منفعل و بی تفاوت بود. یعنی هر سلامی که به آل الله می دهیم، درودی است جاودانه که نثار شهیدان مدافع حرم می کنیم و بر این امر مباهات می کنیم. یعنی هر جایی می تواند کربلا باشد و هر زمانی عاشورا.

هیئت سکولار نداریم؛ یعنی برای این که حسینی شویم باید زینبی عمل کنیم، یعنی در میانه ی معرکه در برابر بیداد نباید ساکت بود و همواره مدافع حق و حقیقت باشیم، آن سان که شهیدان بودند و با خونِ خود، راه سعادت واقعی را برای همیشه به ما نشان داده و بر این نقشه راه مُهر تأیید زدند.

آری! سالروز وفات حضرت زینب(س) بهترین فرصت برای تجدید عهد با شهیدان و با امام شهیدان است که این نهضت را مدیون ایشان هستیم و با حرکت در مسیر آرمان های والایشان ان شاءالله که قدردان چنین منزلت و شرافتی باشیم.

هر مدافع تا زمین اُفتاد با خونش نوشت//تا نفس در سینه ها داریم پای زینبیم

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha