پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
امام جمعه کرج

حوزه/ امام‌جمعه کرج با اشاره به هجمه رسانه‌ای و جنگ همه‌جانبه ادراکی و شناختی دشمن، گفت: دشمن با مخاطب قرار دادن مردم به‌خصوص جوانان سعی در به فراموشی سپردن فرهنگ ایثار و شهادت دارد در صورتی‌که در «گام دوم» انقلاب باید بااهمیت بیشتری به این موضوع پرداخت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کرج، در آستانه روز بزرگداشت شهدا، سلیمان رستمیان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز به همراه معاونان و رؤسای ادارات با حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی، نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، دیدار و گفت و گو کردند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی در این دیدار ضمن عرض تبریک به مناسبت اعیاد ماه رجب، اظهار داشت: تکریم شهید و شهدا تکریم مقام انسان و انسانیت است.

وی با اشاره به بیست و دوم اسفندماه سالروز صدور فرمان حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر تأسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۸ هجری شمسی، بیان داشت: بنیاد شهید با یک دیدگاه الهی تأسیس شد و شکل گرفت.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه حضرت امام خمینی(ره) ذوب در معارف دینی و الهی بود، اظهار داشت: حضرت امام(ره) نکات دقیقی مانند تأسیس بنیاد شهید و کمیته امداد را مطرح کردند که آثار آن مقطعی نیست و کارکردهای آن‌ها مانا و ماندگار است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت هرگز خاموش نمی‌شود، گفت: نظام اسلامی در هر مقطعی به دلایل شرایطی که در آن قرار می‌گیرد شهید دارد مثل مقطع فعلی که با موافقت رهبر معظم انقلاب مدافعان سلامت «شهید خدمت» محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه دیدگاه حضرت امام خمینی(ره) درباره بنیاد شهید و امور ایثارگران فقط محدود به ایران اسلامی نیست، عنوان کرد: حمایت از بازماندگان جنگ در بسیاری از کشورهای مختلف جهان مرسوم است و در بسیاری از کشورهای اسلامی نیز بنیاد شهید تشکیل‌ شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز باب یان اینکه بُعد معنوی بنیاد شهید بر بُعد مادی آن مقدم است، خاطرنشان ساخت: یکی از وظایف اصلی بنیاد شهید تکریم خانواده شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی با تأکید بر توجه ویژه به مدارس در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، افزود: دشمن با استفاده از سند ۲۰۳۰ سعی در فراموشی این فرهنگ دارد و یکی از مصادیق خشونت را فرهنگ ایثار و شهادت می‌داند در صورتی‌که این فرهنگ در اصل مبارزه با خشونت است.

وی با اشاره به هجمه رسانه‌ای و جنگ همه‌جانبه ادراکی و شناختی دشمن، گفت: دشمن با مخاطب قرار دادن مردم به‌خصوص جوانان سعی در به فراموشی سپردن این فرهنگ دارد، در صورتی‌که در «گام دوم» انقلاب باید اهمیت بیشتری به این موضوع داد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با اشاره به ۵۲۵۰ شهید استان البرز، یادآور شد: باید درباره ابعاد فرهنگی شهیدان استان البرز برنامه‌ریزی و از اِلمانی متناسب با شهدای استان در ورودی شهر استفاده شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی با تأکید بر استفاده از گروه‌های مردمی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، گفت: باید با ایجاد فضا و بسترهای مناسب شرایطی را فراهم کرد که گروهی مردمی وارد این عرصه شده و به تبلیغ بپردازند.

وی یکی دیگر از راه‌های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را مسأله مدیران برشمرد و گفت: مدیران باید بدانند وامدار شهدا هستند و برای هر مسئولیتی در کشور تعدادی شهید داده‌ شده است.

امام جمعه کرج با بیان اینکه مدیران باید به‌طور منظم با خانواده شهدا دیدار کنند، پیشنهاد داد: بنیاد شهید و امور ایثارگران باید طی برنامه‌ای برای تمامی مدیران استان بودجه‌ریزی دیدار با خانواده شهدا کند تا هر ساله مدیران با تعداد معینی از خانواده شهدا و ایثارگران دیدار کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی در ادامه افزود: یکی از معیارهای مسئولیت دادن به اشخاص باید علاقه آنان به خانواده شهدا و ایثارگران باشد.

وی در پایان با اشاره به یادبود سربازان جنگ‌ها در میدان‌های اصلی کشورهای خارجی، عنوان کرد: در کشورهای خارجی یادبود سربازان جنگ‌ها را در میدان‌های اصلی و مناطق توریستی نصب می‌کنند تا مورد توجه تمامی توریست‌ها و مسافران کشورهای دیگر قرار گیرد اما متأسفانه در ایران چنین چیزی اتفاق نیفتاده است.

گفتنی است، در ابتدای این دیدار سلیمان رستمیان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز به ارائه گزارشی از اقدامات این اداره کل در سال جاری پرداخت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha