جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 890172
۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۸
مادر شهیدان

حوزه/ حاجیه خانم «مساعی منش» همسر و مادر شهیدان «متقیان» همزمان با سالروز وفات حضرت زینب (س) به رحمت ایزدی پیوست و در جوار مزار شهیدانش آرام گرفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه حاجیه خانم «طوبی مساعی منش» همسر بزرگوار شهید والامقام «حاج محمدعلی متقیان» و مادر ایثارگر شهید عزیز «محمدتقی متقیان» همزمان با سالروز وفات عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری (س) به رحمت ایزدی پیوست.

مراسم تشییع و خاکسپاری این بانوی انقلابی و ایثارگر، در آستان مقدس امامزاده علی بن جعفر (ع) و در جوار گلزار شهدا برگزار شد.

بسیجی شهید «محمد علی متقیان» متولد اول آبان سال ۱۳۱۳ در قم بود که در تاریخ ۱۱ تیرماه سال ۱۳۶۵ در سن ۵۵ سالگی در عملیات کربلای یک، منطقه مهران، به شهادت رسید.

پاسدار شهید «محمد تقی متقیان» فرزند محمدعلی نیز متولد سال ۱۳۴۴ در قم بود؛ وی جمعی گردان سیدالشهدا (ع) لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) بود و بارها به جبهه اعزام شد.

شهید متقیان دو بار مجروح شد و هر بار هنگامی که در قم حضور می‌یافت، به فعالیت‌های مرتبط با امر به معروف و نهی از منکر اقدام می‌کرد؛ وی برای آخرین بار در سوم فروردین سال ۶۶ به جبهه اعزام شد و در ۲۲ فروردین همان سال در عملیات کربلای ۸- شلمچه- بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید و در گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) خاکسپاری شد.

از این دو شهید بزرگوار وصیتنامه‌های عارفانه‌ای به جای مانده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
    4 0
    برای شادی روحش صلوات