جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
موسوی

حوزه/ مدیرکل مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان آذربایجان شرقی از شرکت بیش از ۶ هزار نفر در برنامه‌های فرهنگی این مرکز در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه در تبریز به نقل از روابط عمومی مرکز خدمات آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالفضل موسوی با تبیین برنامه های فرهنگی مرکز خدمات استان، گفت: معاونت امور فرهنگی و معیشت مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان با هدف ترویج و انس بیشتر خانواده طلاب و روحانیون این استان، اقدام به برگزاری دوره‌های عمومی و تخصصی آموزش قرآن کرد که دوره‌های آموزش عمومی قرآنی با چهار برنامه، ۱۷۱ نفر برنامه و ۳۵۵۹ نفر ساعت و همچنین دوره‌های آموزش تخصصی با دو برنامه، ۳۱ نفر برنامه و ۲۵۱۵ نفر ساعت به سرانجام رسید که تربیت بیش از ۳۰ مربی و معلم تخصصی قرآنی از جمله دستاوردهای این دوره‌ها بود.

ارائه خدمات «مشاوره خانواده» به صورت ویژه

وی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های دارای اولویت در این مرکز، برگزاری دوره‌ها و نشست‌های تخصصی آموزشی با موضوع مشاوره خانواده است که بحمدالله موفق شدیم در سال جاری، ۹ دوره آموزشی را با بیش از ۲۶۹ نفر برنامه و همچنین ۱۵۸۷ نفر ساعت اجرا کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی همچنین درباره نشست‌های آموزشی مشاوره‌ای نیز تصریح کرد: در این زمینه نیز ۱۷ نشست تخصصی در قالب ۱۶۲۸ نفر برنامه و ۲۴۴۰ نفر ساعت، در موضوعات مختلف مهارت‌های زندگی و با حضور استادان مجرب و متعهد در این مرکز برنامه‌ریزی و اجرا شد.

مدیرکل مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان آذربایجان شرقی در عین حال اضافه کرد: در سال جاری بیش از ۳۰۰ خانواده از طلاب و روحانیون استان در قالب بیش از ۵۰۰ جلسه در موضوعات مشاوره فردی و خانوادگی به این مرکز مراجعه داشتند و البته امیدواریم که در سال جدید و با توجه به استقبال خانواده‌ها از برنامه‌های مشاوره‌ای، بتوانیم این خدمت رسانی را گسترش دهیم.

طرح تابستانی «نشاط و تعالی» ادامه می‌یابد

وی برگزاری اولین طرح تابستانی «نشاط و تعالی» را در سال جاری، یکی دیگر از برنامه‌های اجرا شده این مرکز خواند و افزود: این طرح با هدف غنی سازی اوقات فراغت فرزندان و همسران طلاب در تابستان سال ۱۳۹۸ و با حضور بیش از ۶۰ خانواده برگزار شد که البته با توجه به برگزاری این برنامه از محل جذب ظرفیت‌ها و حمایت های ستادی، این امکان وجود دارد که در سال آینده خدمت‌رسانی بیشتری در این زمینه محقق شود.

توسعه «ورزش همگانی» در خانواده طلاب در دستور کار است

حجت الاسلام والمسلمین موسوی همچنین به برنامه‌های ورزشی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه آذربایجان شرقی نیز اشاره و عنوان کرد: مهم‌ترین رویکرد این مرکز در این موضوع، ترویج برنامه‌های ورزش همگانی و امور آموزشی ورزش است و از این رو در طول سال جاری، ۱۵ دوره آموزشی ورزشی مانند شنای مقدماتی، تکمیلی و پیشرفته و همچنین فوتسال و والیبال برای بیش از ۲۰۰ نفر از فرزندان و همسران طلاب برگزار شد.

وی مهم‌ترین محدودیت این مرکز را در برنامه‌ریزی امور ورزشی، کمبود بودجه عنوان کرد و گفت: تردیدی نیست که در صورت تأمین بودجه بیشتر، امکان خدمت‌رسانی بیش از این هم برای خانواده طلاب و روحانیون استان به‌ ویژه با توجه به استقبال زیاد از این برنامه‌ها وجود دارد.

طلاب و روحانیون، «هر خانواده، یک مهارت»

حجت الاسلام والمسلمین موسوی در ادامه یکی دیگر از رئوس برنامه‌های فرهنگی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان آذربایجان شرقی را توجه به توانمندسازی و آموزش‌های مهارتی خانواده طلاب و روحانیون دانست و تأکید کرد: شعار ویژه ما، «هر خانواده، یک مهارت» است و بر این اساس و در سال ۱۳۹۸، بیش از ۳۰۰ نفر در قالب کلاس‌ها و طرح‌های توانمندسازی در رشته‌هایی مانند خیاطی، نمددوزی، چرم‌دوزی، زنبورداری، پرورش قارچ و زعفران، پرورش بوقلمون و همچنین برخی دوره‌های دیگر مانند دوره‌های تربیت مُدرّس خانواده و یا دوره تربیت مربی مهد کودک شرکت داشتند.

وی اضافه کرد: استفاده از مجتمع‌های ورزشی، هنری و تفریحی مانند استخر، سینما و شهربازی، بخش دیگری از برنامه‌های فرهنگی ما در سال جاری بوده است که در این موضوع نیز بیش از ۲۱۳۶۰ نفر ساعت برنامه انجام شده است.

مدیرکل مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان آذربایجان شرقی در پایان گزارش خود ضمن تشکر از پشتیبانی ستادی انجام گرفته برای تحقق این برنامه‌ها، خواستار توجه بیشتر مسئولان ارشد مرکز خدمات حوزه‌های علمیه به این استان شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha