جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
فصلنامه

حوزه/ شانزدهمین شماره از «دو فصلنامه علمی پژوهشی اخلاق وحیانی» به همت مدیریت نشریات پژوهشگاه علوم وحیانی معارج، آماده چاپ شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه،  شانزدهمین شماره از «دو فصلنامه علمی پژوهشی اخلاق وحیانی» به همت مدیریت نشریات پژوهشگاه علوم وحیانی معارج، آماده چاپ شد.
ویژگی شاخص  این شماره را می توان در مقاله اول جستجو کرد، جایی که نویسنده مقاله سعی کرده است امکان تربیت دینی را بر مبنای نظریه عقلانیت وحیانی آیت الله العظمی جوادی آملی تبیین نماید.
سایر مقالات این شماره نیز به محتوای اخلاق اسلامی مستخرج از قرآن و روایات می پردازند؛ مقاله دوم این شماره از نشریه اخلاق وحیانی، سعی کرده الگوی ارزیابی رفتار اخلاقی را از نهج البلاغه استخراج نماید؛ مقاله سوم به تحلیل حجیت خبر واحد در گزاره های اخلاقی پرداخته است؛ همچنین مقاله چهارم اخلاق و تمدن را از منظر مسکویه رازی پی گیری نموده و در مقاله پنجم شهود اخلاقی از منظر فلسفی کنکاش شده است و مقاله ششم به آسیب شناسی پژوهش های اخلاقی در آثار مسلمانان پرداخته است.

مقالات  این شماره از دوفصلنامه به این ترتیب است:

  •     بررسی امکان تربیت دینی برمبنای نظریة عقلانیت وحیانی باتکیه بر نظریات علامه جوادی آملی
  •     طراحی الگوی ارزیابی رفتار اخلاقی در سازمان‌های ایرانی در پرتو قرآن و نهج‌البلاغه
  •     حجیت خبر واحد در اثبات گزارة اخلاقی
  •     تحلیل همزادی اخلاق و تمدّن در نگرش طبیعت‌گرای مسکویه رازی
  •     چیستی شهود اخلاقی (بررسی معنا و انواع شهود و شهود اخلاقی در آثار فیلسوفان)
  •     بررسی انتقادی معاشرت‌پژوهی در میراث اسلامی و آثار معاصران(کاستی‌ها و راهکارها)



علاقه مندان می توانند جهت مطالعه متن کامل مقالات، به سامانه نشریه اخلاق وحیانی به آدرس   Ethics.isramags.ir  مراجعه و فایل کامل مقالات را دریافت نمایند.

دو فصلنامه علمی پژوهشی اخلاق وحیانی از مقالاتی که با نگاهی نو در حوزه اخلاق اسلامی، اصول اخلاقی انسانی سایر ادیان، و فلسفه اخلاق، تحقیق وتالیف می‌شوند، استقبال کرده و مقالاتی که بر اساس مبانی اخلاقی و اصول تربیتی  سلوکی حضرت استاد آیت الله جوادی آملی (حفظه الله) نگاشته می‌شوند را در اولویت بررسی و چاپ قرار می‌دهد. نویسندگان و محققین گرامی می توانند جهت اطلاع از شیوه نامه مقالات وارسال مقاله خود از طریق وب سایت مجله اقدام نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha