شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مبارزه با کرونا

حوزه/ دبیر اجرایی بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه استان تهران از تشکیل گردان طلبگی با بیش از ۲۰۰ نفر داوطلب برای اعزام به نقاهت‌گاه های بیماران کرونایی و کمک به تجهیز اموات در بهشت زهرا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام حسن مرادی، دبیر اجرایی بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه استان تهران از تشکیل قرارگاه طلبگی مدافعان سلامت خبر داد و گفت: با همکاری گروه های جهادی حوزه علمیه استان تهران، «مؤسسه امیر بیان» و «مجموعه فرهنگی نایب الزیاره»، معاونت تبلیغ حوزه علمیه استان تهران و برخی مدارس علمیه استان در همان روزهای ابتدایی شیوع بیماری کرونا قرارگاه طلبگی مدافعان سلامت تشکیل شد.

دبیر اجرایی بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه استان تهران، ادامه داد: فعالیت های بسیج اساتید حوزه علمیه استان تهران برای کمک به مقابله با کرونا در قالب این قرارگاه سازمان دهی شده است و تاکنون اقدامات خوبی چه در جهت کمک به کادر درمانی بیمارستان ها و چه در جهت آموزش عمومی مردم و ضدعفونی کردن فضاهای پر رفت و آمد انجام شده است.

حجت الاسلام مرادی با تأکید بر اینکه إن شاء الله بتوانیم با همکاری گروه های جهادی حوزه علمیه استان و مدارس علمیه برنامه ریزی های لازم برای اقدامات آینده را با سرعت و کمیت بیشتری انجام دهیم به تشریح اقدامات صورت گرفته پرداخت و گفت: از جمله اقدامات، اعزام گروهی از طلاب مدرسه علمیه معیر جهت کمک به کادر درمانی بیمارستان مسیح دانشوری بود که بنا به درخواست بسیج بیمارستان انجام شد.

وی در ادامه از تشکیل گردان ۲۰۰ نفره طلاب برای اعزام به نقاهت گاه های تهران خبر داد و افزود: یک گردان طلبگی با بیش از ۲۰۰ نفر داوطلب در قالب ۹ دسته ۲۲ نفره سازمان دهی شدند که هم اکنون با همکاری هلال احمر در حال آموزش هستند تا در روز های آینده در نقاهت گاه های تهران به بیماران بهبود تازه یافته خدمت رسانی کنند.

دبیر اجرایی بسیج اساتید حوزه علمیه استان تهران خاطرنشان کرد: این سازمان به فعال سازی مدارس علمیه متقاضی از جمله مدرسه علمیه امام خمینی(ره) محله ازگل و امیرالمؤمنین لویزان جهت انجام فعالیت هایی مانند ضدعفونی کردن اماکن پر رفت و آمد، کمک به نانوایی ها برای گرفتن پول، کمک به پمپ بنزین ها و آموزش عمومی برای مقابله با کرونا، تولید ماسک و آماده کردن پک های بهداشتی برای توزیع در مناطق محروم تهران کمک کرده است.

وی ادامه داد: به همت طلاب عزیز پویشی برای قدردانی از کادر درمانی بیمارستان ها راه اندازی شده است تا با جمع آوری کمک های مردمی و تهیه میان وعده برای کادر درمانی و تهیه قربانی و اهداء آن به بیمارستان های فعال در زمینه کرونا به قدر وسع از زحمات کادر درمانی بیمارستان های پذیرای بیماران کرونایی قدردانی به عمل بیاید.

دبیر اجرایی بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه استان تهران همچنین از برنامه ریزی این مرکز برای کمک به بیمارستان ها و مجموعه آرامستان بهشت زهرای تهران در تجهیز اموات خبر داد.

وی با بیان اینکه حفظ روحیه مثبت و امیدآفرینی در جامعه برای عبور از این شرایط بسیار مهم است، گفت: مؤسسه تبلیغی امیربیان با راه اندازی صفحه اینستاگرام آنتی کرونا با پرداختن به مسائل پیرامون بیماری کرونا با نگاه طنز سعی کرده تا در فضای مجازی به امید آفرینی و ایجاد فضای مثبت اندیشی و همدلی برای شکست کرونا بپردازد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha