پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
رسانه ملی

حوزه/ فعال رسانه ای گفت: امروز نقش نیروهای انقلابی برای برون رفت از مشکلات روحی، روانی و سلامتی بسیار مهم است. باید نیروهای انقلابی میدان جنگ شناختی شوند تا از این تجربه برای جنگ های بعدی استفاده شود.

حجت الاسلام و المسلمین سعید ارجمند فر در گفت وگو  با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به این که یکی از مشکلاتی که امروز جامعه را مورد تهدید جدی روحی و روانی قرار می دهد، رها بودن فضای مجازی و کنترل نشدن این فضا است، گفت: این رها بودن و پر مخاطره بودن می تواند دلایل زیادی داشته باشد که از جمله آن شرایط ساختار رسانه در کشور و عدم نداشتن اینترنت ملی و شبکه ملی اطلاعات است.

عضو هئیت علمی جامعه المصطفی العالمیه اظهار داشت: در این رابطه با وجود پرمخاطره بودن، اما می بینیم در عمل هیچ کنترلی از سوی وزارت مربوطه نیست و هر کسی هر طوری که بخواهد هر نوع مطلبی را چه مطابق واقع باشد یا نباشد، بارگذاری می کند.

وی بیان داشت: زمانی که وزارت مربوطه اعتقاد، قبول و باوری به اینترنت ملی نداشته باشد و تنها درآمد زایی و... را مبنا قرار دهد، نباید غیر از هرج و مرج در فضای کشور و عدم راه اندازی شبکه ملی اطلاعات و اینترنت ملی انتظار دیگری داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین ارجمند فر افزود: در حال حاضر به دلیل این که اینترنت ملی نیست و از خارج مرزها کنترل می شود، هیچ کنترلی روی اپلیکیشن ها، داده های اطلاعات، واتساپ، اینستاگرام و دیگر شبکه های مجازی نیست.

عضو هئیت علمی جامعه المصطفی العالمیه اظهار داشت: برای کنترل بر رهایی فضای مجازی، یکی از راه ها توجه بیشتر به پیام رسان های داخلی سروش، ایتا و ... است. به نظر می رسد با نوعی باج گیری روبرو هستیم با این حال که اگر به پیام رسانهای داخلی رسیدگی شود، می تواند قابلیت های خوبی برای کشور در موارد امنیتی و کنترل آن به همراه داشته باشد، اما این بی توجهی جز باج گیری و سوء مدیریت چیزی نمی تواند باشد.

وی بیان داشت: امروز جدای از بحث مدیریت رسانه ای که در این بخش با اختلالات جدی در کشور روبرو هستیم، مسئله دیگر فتنه ای است که از سوی رسانه های بیگانه هدایت، کنترل و راه اندازی می شود. در این روزهای سخت ویروس کرونا، نباید رئیس ستاد مبارزه با این مسئله حساس، یک وزراتخانه انتخاب شود و همین موضوع به گونه ای رقم می خورد که همه چیز روی بحث سلامت تمرکز پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین ارجمند فر افزود: درحالی که مسئله فراتر از موضوع سلامت است. امروز در جنگ بیولوژیکی  که از سوی خارج مرزها کنترل می شود، قرار گرفتیم .

عضو هئیت علمی جامعه المصطفی العالمیه اظهار داشت: وقتی توجه به این مسائل نشود، دشمن هم غالب می شود و برنامه های آن دیکته می شود و نمونه های آن می شود آنچه نباید بشود، یعنی این که هر کاری دلشان بخواهد با این فضای مجازی می کنند، هر مطلبی را بخواهند منتشر می کنند و با آمارهای کاذب جو جامعه را متشنج می کنند، شایعات را نشر می دهند، ناامیدی و ترس ایجاد می کنند.

وی بیان داشت: یکی از مهمترین آثار جنگ شناختی ایجاد رعب و وحشت است. باید کمیته ای و یا ستاد جنگ شناختی راه اندازی شود، مسائل را رصد کند؛  قطعا این جنگ می تواند تجربه خوبی برای بعدها باشد.

 عضو هئیت علمی جامعه المصطفی العالمیه اظهار داشت: توجه به خدمت رسانی توجه به نیروهای جهادی برای برون رفت از مشکلات فعلی مسئله مهمی است که نباید در جنگ شناختی فراموش کرد.

وی بیان داشت: امروز نقش نیروهای انقلابی برای برون رفت از مشکلات روحی، روانی و سلامتی بسیار مهم است. باید نیروهای انقلابی میدان جنگ شناختی شوند تا از این تجربه برای جنگ های بعدی استفاده شود.

حجت الاسلام والمسلمین ارجمند فر افزود: امروز شاهد این هستیم که رئیس جمهوری امریکا به راحتی و به سادگی با ویروس کرونا برخورد می کند، با دیگران دست می دهد، این حرکات نیازمند به شناخت است. در واقع این آدم دارد کاری می کند، مردم ایران نسبت به ویروس بی تفاوت باشند؛ جدی نگیرند و این مسئله تنها با شناخت به دست می آید. این علامت ها بیانگر عمق واقع و نوعی از جنگ به نام" شناختی" است.

عضو هئیت علمی جامعه المصطفی العالمیه اظهار داشت: وقتی جریان رسانه ای را برای دشمن آزاد می گذاریم، نباید جز ترس و رعب در جوامعی مثل ایران انتظار داشته باشیم و نتیجه اش نباید آنچه شود که دیگران انتظار دارند.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha