جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
چهاردهمین رویداد سالانه جایزه مسلمان  در بریتانیا به تعویق افتاد

حوزه/ مراسم سالانه جایزه مسلمان که هرساله توسط مسلم نیوز در بریتانیا با هدف بزرگداشت دستاوردها و موفقیت های مسلمانان انگلیسی برگزار می شود به دلیل نگرانی از شیوع بیماری کرونا تا پایان تابستان به تعویق افتاد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از muslimnews، چهاردهمین رویداد سالانه جایزه مسلمان که هر ساله توسط سازمان «مسلم نیوز» برگزار می شود، امسال به دلیل نگرانی از شیوع بیماری کرونا به تعویق افتاده و قرار است اواخر تابستان برگزار گردد.

احمد جی ورسی ، سردبیر مسلم نیوز گفت: این یک تصمیم دشوار بود ، اما باید سلامتی و ایمنی مهمانان در وهله اول باشد. میهمانان افتخاری قبلی این مراسم شامل دیوید کامرون ، صادق خان ، تونی بلر و شاهزاده ولز بودند.

ورسی افزود که مهم بود برگزاری این مراسم با حضور بیش از ۵۰۰ مهمان برگزار نشود حتی باوجود اینکه دولت هنوز تصمیمی برای ممنوع سازی تجمعات بزرگ اتخاذ نکرده است. احساس کردیم که مهم است ما این رویداد را به تعویق بیندازیم تا از شیوع ویروس کرونا در این رویداد جلوگیری شود.

این جایزه هر ساله از تقویم مسلمانان بریتانیا و دستاوردهای طیف گسترده ای از مردم (مسلمانان و غیرمسلمانان در جهان سیاست، ورزش و فرهنگ و هنر  در این کشور قدردانی می کند. و با حضور اعضا و پیروان کلیه ادیان و فرقه ها برگزار می گردد.

این مراسم همچنین مشارکت های مسلمانان برای غنی سازی و بهبود جامعه بریتانیا را مورد تقدیر قرار داده و برتری و دستاوردها در جامعه انگلستان را تجلیل می کند. همچنین در نظر گرفته شده که با شناسایی این دستاوردها و روایت های موفقیت در سراسر انگلیس به سمت ایجاد الگوهای نمونه برای نسل جوان پیش بروند و از تصورات غلط و تعصب آمیز که جامعه اسلامی را در برگرفته و در رسانه ها از مسلمانان وجه سازی می شود دوری بجویند.

گفتنی است لغو مراسم هزینه مالی قابل توجهی به روزنامه مسلم نیوز وارد آورده که شامل هزینه اجاره هتل است که در اواخر تابستان تقریبا دو برابر می شود.

به گفته ورسی تقبل هزینه ها نیاز به یافتن اسپانسرهای بیشتری برای مراسم خواهد بود.

میهمانان از تصمیم به تعویق افتادن جوایز استقبال کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha