جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
احتمال تعطیلی بزرگترین مسجد بیرمنگام در اثر شیوع کرونا ویروس

 حوزه/  به دلیل نگرانی از شیوع بیماری کرونا، مقامات مسجد مرکزی بیرمنگام، بزرگترین مسجد این شهر بریتانیایی که روزهای جمعه تا بیش از ۳ هزار نمازگزار دارد، ممکن است مسجد را تعطیل کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از iambirmingham، بزرگترین مسجد بیرمنگام ممکن است به دلیل وخامت وضعیت و شیوع بیماری کرونا تعطیل شده و اقامه نمازهای جماعت در این مسجد لغو شود.

مسجد مرکزی بیرمنگام در محله هایگیت به خبرنگاران گفته که به دلیل آسیب پذیری افراد مسن و بیمار، خدمات نماز جمعه در این مسجد که هر هفته هزاران نفر را گردهم جمع می کند ممکن است متوقف گردد، این درحالی است که مقررات سخت گیرانه ای در مجامع بزرگ در بریتانیا به اجرا گذاشته می شود. این درحالی است که این مسجد بزرگ بیرمنگام تاکنون ۱ هزار یورو صرف خرید ضدعفونی کننده های دستی کرده و برای حفظ بهداشت عمومی در فضای داخلی مسجد تمهیدات ویژه ای در نظر گرفته است.

این  مرکز اسلامی پیشتر از سالمندان خواست که از نمازهای جماعت دوری کنند، مقبول احمد رئیس مسجد مرکزی بیرمنگام در این باره به خبرنگاران گفت: ما با توصیه های دولت و دستورالعمل های آنان پیش می رویم. اگر آن ها بگویند تجمعات بیش از تعداد مشخصی ممنوع است، ما به خاطر سلامتی، ایمنی و امنیتی نمازگزاران و عموم مردم این توصیه ها را رعایت خواهیم کرد.

وی گفت: حضور اصلی مردم در نمازهای جمعه است که هر هفته ۳ هزار نفر در آن شرکت می کنند. اما در دیگر نمازهای جماعت روزانه جمع های کوچک هستند و بیشتر مردم در مساجد محلی و خانه هایشان نماز اقامه می کنند.

وی افزود:  ما در حال حاضر به نمازگزاران مسن سفارش کرده ایم که برای محافظت شخصی خود در خانه بمانند ، بنابراین نمازهای منظم روزانه که در حال حاضر با آنها برگزار می کنیم بیش از بیست نفر یا بیشتر از اینها حضور ندارند. ما از افراد آسیب پذیر در معرض خطر بالاتر می خواهیم که در خانه بمانند و خودشان را قرنطینه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha