جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مسابقه

حوزه/ مرحله نهایی مسابقه قرآن «امید» از روز گذشته با راهیابی هشت نفر از شرکت‌کنندگان در مرحله مقدماتی و نیمه‌نهایی این رقابت آغاز شده و نفرات برتر روز ۲۸ اسفندماه معرفی خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مرحله نهایی مسابقات قرآن امید که به همت احمد ابوالقاسمی، قاری بین‌المللی کشور و در بستر شبکه‌های اجتماعی برگزار می‌شود با معرفی هشت نفر برتر راه‌یافته به این مرحله آغاز شده و نفرات برتر نیز روز ۲۸ اسفندماه اعلام می‌شود.

علیرضا مسیح‌پور،‌ سیدحامد ابطحی، حسین قلعه‌نویان، سیدروح‌الله لسانی، سیدمحمد طاهایی، یوسف جعفرزاده، حمیدرضا نصیری و سیدپارسا انگشتان، هشت قاری بزرگسال راه‌یافته به مرحله نهایی این مسابقه هستند.

بر همین اساس، فایل تلاوت هر کدام از هشت نفر راه‌یافته به این مرحله در صفحه اینستاگرامی احمد ابوالقاسمی بارگذاری شده تا مخاطبان نیز در انتخاب نفرات برتر سهم داشته باشند. نفرات برتر این مسابقه با احتساب ۶۰ درصد نمره داوران و ۴۰ درصد نمره مخاطبان انتخاب خواهند شد.

یادآور می‌شود مسابقه قرآنی امید پس از شیوع ویروس کرونا و تعطیل شدن بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی و نیز تعطیلی جلسات آموزش قرآن کریم به ابتکار احمد ابوالقاسمی طراحی شد که با استقبال چشمگیر علاقه‌مندان به قرآن کریم نیز همراه شد.

در این رقابت که به صورت فرازخوانی طراحی شد، هر کدام از علاقه‌مندان آیه ۱۸۶ سوره مبارکه بقره واقع در صفحه ۲۸ قرآن را تلاوت کرده‌ «وَإِذَا سَأَلَکَ عِبَادِی عَنِّی فَإِنِّی قَرِیبٌ أُجِیبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ إِذَا دَعَانِ فَلْیَسْتَجِیبُوا لِی وَلْیُؤْمِنُوا بِی لَعَلَّهُمْ یَرْشُدُونَ؛ و هرگاه بندگان من از تو در باره من بپرسند [بگو] من نزدیکم و دعای دعاکننده را به هنگامی که مرا بخواند اجابت می‌کنم پس [آنان] باید فرمان مرا گردن نهند و به من ایمان آورند باشد که راه یابند» و از طریق شبکه‌های اجتماعی در اختیار برگزارکننده قرار دادند.

از جمله جوایز این مسابقه که در دو مرحله مقدماتی و نهایی برگزار می‌شود، می‌توان به ۳۲ نفر اول مرحله مقدماتی هر کدام ۵۰۰ هزار ریال و چهار نفر اول هر کدام هفت میلیون ریال اشاره کرد. تمامی کارهای اجرایی و تأمین جوایز این مسابقه را احمد ابوالقاسمی تقبل کرده و هیچ نهاد و سازمانی در آن همکاری ندارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha