شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
گزارش تصویری فعالیت های جهادی طلاب حوزه علمیه خواهران مازندران در صف مقدم مبارزه با کرونا
نیم‌نگاهی به فعالیت طلاب و مبلغین موسسه حوزوی الزهرا(س) در مقابله با کرونا

حوزه/ فعالیت منظم طلاب در فضای مجازی و گروه‌های مختلف در زمینه ارائه راه‌های پیشگیری از ابتلا به کرونا و راه‌اندازی پویش چله سلامتی، بخشی از اقداماتی است که بانوان طلبه و مبلغین مؤسسه در این ایام مشغول به انجام آن هستند.

به گزارش خبرنگار سرویس بانوان خبرگزاری «حوزه» در اهواز، این روزها یکی از مراکز فعال حوزوی در خوزستان، مؤسسه آموزش عالی الزهرا(س) است که اقدامات قابل توجهی در زمینه خدمت‌رسانی به مردم در زمینه مقابله با کروناویروس انجام داده است.

برای آگاهی از اقدامات بیشتر این مؤسسه که زیر نظر مدیریت حوزه علمیه خواهران خوزستان فعالیت می‌کند، بخشی از فعالیت‌های آنان را مرور می‌کنیم.

بر اساس این گزارش، فعالیت منظم طلاب در فضای مجازی و گروه‌های مختلف در زمینه ارائه راه‌های پیشگیری از ابتلا به کرونا و راه‌اندازی پویش چله سلامتی از مهم‌ترین اقداماتی است که بانوان طلبه و مبلغین مؤسسه در این ایام مشغول به انجام آن هستند.

اما فعالیت در زمینه طب اسلامی و ارائه مشاوره‌های سلامت به خانواده‌ها و بانوان حاضر در مساجد سطح شهر اهواز و البته روستاهای حاشیه‌ای، یکی از اقدامات جالب بانوان طلبه اهوازی است که به‌صورت روزانه، مشغول به انجام آن می‌باشند.

همچنین راه‌اندازی پویش «چله سلامتی درخانه»، بدین ترتیب که هر روز مطالب معنوی، پزشکی و بهداشتی و همچنین بیانات حضرت امام خامنه‌ای و علمای دین برای بیش از ۴۰۰ نفر ارسال می‌شود.

بر اساس این گزارش، همکاری و حضور تعدادی از طلاب و مبلغین مؤسسه در کارگاه خیاطی با همکاری نیروهای بسیجی و انقلابی جهت تهیه ماسک، دستکش و ملزومات کادر درمانی بیمارستان‌ها، از دیگر اقدامات بانوان طلبه مؤسسه آموزش عالی الزهرا(س) می‌باشد.

شناسایی خانواده‌های کم‌بضاعت و اهدای بسته‌های غذایی و بهداشتی با استفاده از ظرفیت خیرین از کارهای زیبا و خداپسندانه طلاب در این چند روز اخیر است.

قابل ذکر است، برگزاری ختم قرآن، دعای هفتم صحیفه سجادیه و قرائت زیارت عاشورا با شرکت بیش از ۷۰۰ نفر در این طرح به‌صورت مجازی دیگر اقدام طلاب و مبلغین مؤسسه آموزش عالی الزهرا(س) می‌باشد که از ایام البیض جهت دفع بلای ویروس منحوس کرونا  از امت اسلامی ایران و سایر بلاد اسلامی جهان به‌صورت جمعی هر شب ساعت ۲۲ به‌طور هم‌زمان قرائت می‌شود.

همچنین آخرین اقدام مبلغین مؤسسه آموزش عالی الزهرا(س) اجرای پویش قرائت دعای فرج رأس ساعت ۲۲ است که به‌طور منظم و هم‌زمان توسط طلاب و خانواده‌هایشان انجام می‌شود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha