پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
دکتر قدیر

حوزه/ در این برهه حساس جامعه پزشکی بیش از گذشته نیازمند همیاری و همکاری معنوی و حضور فعال طلاب در عرصه جهاد سلامت در بیمارستانها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، دکتر قدیر ظهر امروز در نشست با آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه  که با موضوع همکاری حوزه های علمیه در خدمت رسانی در بحث ویروس کرونا با وزارت بهداشت،  در دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد با بیان این که در شرایط بسیار حساسی قرار داریم و راه برون رفت از این شرایط و ایپدمی خطرناک، همدلی و وفاق همه نهادها، حوزه و مردم است، گفت: معتقدیم برای کنترل بیماری ویروس اقداماتی لازم انجام گیرد که از جمله آن قطع زنجیره ویروس با ماندن در خانه و رعایت مسائل بهداشتی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با بیان این که در شرایط فعلی جایگاه رعایت بهداشت امری بسیار ضروری و مهم است و بستن درب های حرم به همین منظور صورت گرفته است، افزود: نگرانی ما برای فروردین ماه سال جدید است، چرا که اوایل ابتدایی هفته می تواند پیک این ویروس باشد، به همین دلیل باید همه تلاش ها را بکار گرفت و هشدارهای لازم را داد تا مردم در خانه بمانند.

وی اظهار داشت: امروز مسئله ای که لازم است به آن توجه شود، خود اظهاری سلامت است. همه مردم لازم است در طرح بسیج خود اظهاری سلامت شرکت کنند و اطلاعات جسمی خود را در سایت سلامت ثبت کنند.

قدیرگفت: لازم است این کار از حوزه شروع شود و طلاب با حضور در سایت خود اظهاری سلامت، اقدام به درج اطلاعات جسمی کنند و مردم را هم تشویق به این عمل کنند تا هر چه زودتر شاهد رفع این بیماری شویم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با بیان این که امروز یکی از چالشهای جدی در برهم زدن اذهان عمومی، فضای مجازی و روزنامه ها هستند، اظهارداشت:باید این فضا کنترل و هر کسی که در صدد بر هم زدن اذهان جامعه است، برخورد مناسب صورت گیرد.

قدیری گفت:  لازم می دانم از همه مراجع و علما در همراهی بستن دربهای حرم  مطهر و موضع گیری به موقع در برابر هک حرمت برخی افراد تقدیر و تشکر کنم، همه می دانند نیمه شعبان هر ساله شهر قم میزبان حضور میلیونها زائر خواهد بود و اگر این مسئله مدیریت نشود، تبدیل به فاجعه انسانی خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی افزود: در این برهه حساس جامعه پزشکی بیش از گذشته نیازمند همیاری و همکاری معنوی و حضور فعال طلاب در عرصه جهاد سلامت در بیمارستانها است.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha