جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کارگاه تجهیز اموات

حوزه/ معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد گفت: تعدادی از بانوان طلبه یزدی که برای تجهیز(تیمم، حنوط و کفن) اموات کرونایی اعلام آمادگی کرده اند در کارگاه آموزشی شرکت کردند.

مریم حسن پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد اظهار کرد: کارگاه آموزشی تجهیز اموات کرونایی خانم شامل روش صحیح تیمم بدل از غسل میت، حنوط و کفن با حضور تعدادی از بانوان جهادی حوزوی یزد برگزار شد.

وی افزود: بر اساس درخواست آرامستان یزد که خواسته بود تعدادی از بانوان حوزوی برای تجهیز اموات کرونایی خانم همکاری کنند و با توجه به اعلام آمادگی هفته قبل چند نفر از بانوان حوزوی، این کارگاه آموزشی فوری تا قبل از اتمام سال برگزار شد تا در صورت نیاز، آموز ش های لازم انجام شده باشد.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد تصریح کرد: خانواده اموات کرونایی طی چند روز گذشته نگران خاکسپاری شرعی اموات خود بوده اند که حضور داوطلبان جهادی در شرایط بحرانی فعلی ضروری به نظر می رسید که ۹ نفر آموزش های لازم را به صورت تئوری و عملی فرا گرفتند.

حسن پور ادامه داد: همه احکام با نظر مراجع مختلف با حضور اعرابی از اساتید برجسته حوزه علمیه خواهران در زمینه فقهی همراه با بیان نکات بهداشتی در این زمینه برای حفظ سلامتی داوطلبان بیان شد.

وی یکی از دغدغه های خانواده اموات مظلوم کرونایی را انجام مستحبات هنگام دفن عنوان کرد و افزود: بانوان طلبه قرار شد مستحباتی از جمله گذاشتن تربت سیدالشهدا همراه میت، قرائت سوره ملک و زیارت عاشورا و ... را در هنگام تجهیز اموات انجام دهند.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد با اشاره به این که استان قم یک غسالخانه مخصوص بیماران کرونایی با نصب دستگاه مکانیزه ضدعفونی این دسته اموات را ایجاد کرده و سپس همه مراحل غسل و کفن همچون دیگر اموات عادی برگزار می شود، اظهار امیدواری کرد: این غسالخانه با کمک خیرین در یزد هم ایجاد شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha