جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ضدعفونی معابر

حوزه/ به دنبال شیوع ویروس کرونا در سراسر کشور برادران و خواهران طلبه استان فارس در قالب گروه‌های جهادی از همان روزهای اول اقدام به ضدعفونی اماکن و معابر عمومی تولید ماسک کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، مدارس علمیه استان فارس اعم از برادران و خواهران پس از هماهنگی با ارگان‌های مختلف استانی با ساماندهی تعدادی از طلاب در قالب گروه‌های جهادی برای کمک به سایر اقشار حاضر در عرصه مقابله با کرونا، اقدامی عملی را رقم زدند.

ضدعفونی معابر

پس از شیوع بیماری کرونا در کشور و مثبت شدن جواب آزمایش چند تن از استان فارسی‌ها، بلافاصله مدیر حوزه علمیه استان و برخی بزرگان در روزهای نخست اعلام آمادگی طلاب را برای خدمت‌رسانی برای جلوگیری از شیوع این بیماری انجام دادند.

اوایل شیوع بیماری در استان با سرکشی علما و بزرگان این استان از بیماران کرونایی و خداقوت خدمت پرسنل بیمارستان‌ها اعم از پزشکان و پرستان آغاز شد، اما رفته‌رفته طلاب نیز وارد عمل شدند.

یکی از حیطه‌های فعالیت گروه‌های جهادی طلاب، خدمات عمومی شهری، ضدعفونی معابر و همچنین وسایل نقلیه عمومی است که در سطح استان مشغول خدمت‌رسانی هستند.

در همین راستا طلاب هر شب در قالب گروه‌های مختلف نقطه‌ به‌ نقطه شهر را با برنامه‌ریزی دقیق ضدعفونی می‌کنند، جالب آن که برخی از بزرگان استان مانند حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا حدائق نیز در یکی از گروه‌های جهادی مشغول ضدعفونی کردن معابر به همراه طلاب بود.

تولید وسایل بهداشتی و ماسک

یکی دیگر از عرصه‌های فعالیت طلاب برای مقابله با شیوع بیماری کرونا تولید وسایل بهداشتی و ماسک است، تلاشگران گروه‌های جهادی باهمت مضاعف پس از تولید شبانه در قالب بسته‌های بهداشتی شامل ماسک، محلول ضدعفونی، مایع و صابون آنان را در اختیار خانواده‌ها به‌ویژه مناطق محروم قرار می‌دهند.

طبق حضور میدانی خبرنگار «حوزه»، فقط یکی از مدارس علمیه شیراز در یک‌شب بیش از ۲ هزار بسته اقلام بهداشتی را میان خانواده‌های اطراف مدرسه علمیه توزیع کرد.

خدمت‌رسانی به مستمندان و انجام خریدهای آنان

خدمت‌رسانی به مستمندان و ناتوانان و انجام خریدهای سطح شهر آنان از دیگر اقدامات گروه‌های جهادی طلاب در استان فارس و شیراز است، برخی خانواده‌ها مایحتاج زندگی خود را به‌واسطه این بزرگواران تهیه‌کرده و به‌این‌ترتیب رفت‌وآمدهای بیرون از منزل کاهش پیدا می‌کند.

همچنین توزیع بیش از ۲۳۰ بسته غذایی یکی دیگر از فعالیت‌های طلاب یکی از مدارس علمیه شیراز بود که میان خانواده‌های مناطق محروم اطراف شیراز توزیع شد.

همدردی با بازاریان

حضور نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و امام‌جمعه شیراز در میان بازاریان و نشستن پای درد دل آنان را می‌توان از دیگر فعالیت‌های علما، فضلا و طلاب در این ایام کرونایی دانست.

گزارش: حجت کهیاری طیبی

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha