جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بنیاد مستضعفان

حوزه/ بنیاد مستضعفان تاکنون برای مقابله با کرونا ۵۳ میلیارد تومان کمک نقدی داشته است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، بنیاد مستضعفان تاکنون برای مقابله با کرونا ۵۳ میلیارد تومان کمک نقدی داشته است. ۳۰ میلیارد تومان از این میزان، به مددجویان کمیته امداد و ۱۰ میلیارد تومان به مددجویان سازمان بهزیستی پرداخت شده است.

همچنین بنیاد مستضعفان برای حمایت از کودکان کار که به شدت در معرض ابتلا به ویروس کرونا قرار دارند، مبلغ ۵ میلیارد تومان برای حفاظت از سلامت این کودکان و تهیه و توزیع بسته‌های بهداشتی و مراقبتی در برابر کرونا، در اختیار سازمان بهزیستی قرار داد.

۴ میلیارد تومان از این رقم، با درخواست شهرداری تهران و از سوی بنیاد مستضعفان به ۴ هزار ‫کارگر شاغل در واحد تفکیک پسماند و سازمان بهشت زهرا و پاکبانانی که این روزها جزو گمنام‌ترین زحمتکشان مبارزه با ‫کرونا هستند، تقدیم شد.

همچنین به دنبال توافقات صورت گرفته میان رئیس بنیاد مستضعفان، مسئولان شهرداری تهران و شورای شهر، این بنیاد برای ۴ هزار دستفروشی که در این روزها به دلیل شیوع کرونا، با مشکلات معیشتی مواجه شدند، مبلغ ۴ میلیارد تومان را به عنوان عیدی تخصیص داد که مجموع کمک‌های نقدی بنیاد برای مبارزه با کرونا به ۵۳ میلیارد تومان می‌رسد.

بنیاد مستضعفان با توجه به برخی کمبودها برای کادر درمانی کشور در زمینه لباس‌های ایزوله مخصوص پزشکان و پرستاران، توزیع روزانه ۱۰۰۰ دست لباس ایزوله در بیمارستان‌های درگیر کرونا را آغاز کرده است.

همچنین مقرر شد تا برای برخی بیمارستان‌های درگیر کرونا در تهران و همچنین بیمارستان‌های استان‌های شمالی کشور، روزانه مایع ضدعفونی کننده با ظرفیت ۱۸ هزار بطری از سوی بنیاد مستضعفان تولید و تامین شود.

علاوه بر این موارد، بنیاد مستضعفان با تجهیز ۲ ساختمان با ظرفیت ۴۰۰ نفر، این امکان را فراهم کرد تا بیمارانی که در این روزها بهبود یافته اند و از مراکز درمانی ترخیص می‌شوند، به مدت ۲ هفته در این مراکز نقاهتگاهی اسکان یابند.

همچنین بنیاد مستضعفان با توجه به شیوع ویروس کرونا در استان گلستان و برخی کمبود تجهیزات پزشکی در این استان، با درخواست استانداری گلستان، تعداد ۵ دستگاه ونتیلاتور (دستگاه تنفس مصنوعی) و ۴ دستگاه الکترو شوک را در اختیار سیستم درمانی این استان قرار داد.

بر اساس این گزارش، این درحالی است که پیش از این نیز بنیاد مستضعفان، ۲۴ دستگاه آمبولانس را در اختیار ستاد ملی مقابله با کرونا قرار داده بود.

ظرفیت توزیع ۲۸ هزار بسته آب معدنی، شیر و آب میوه برای کادر درمانی بیمارستان‌ها، توزیع روزانه ۹ هزار پرس غذا برای کادر درمانی بیمارستان‌های تهران، تولید و توزیع ۵۵۰ هزار لیتر الکل در روز ضد عفونی کردن ۱۱۰ شهر و روستا و مراکز خاص از جمله پادگان‌ها و بیمارستان‌ها از دیگر اقدامات بنیاد مستضعفان برای مبارزه با کرونا بوده است.

همچنین حمایت کامل از گروه‌های جهادی برای ضد عفونی کردن مناطق پر خطر، غربالگری و آموزش مردم با اولویت ۱۴ منطقه محروم کشور، تعطیلی تمام مراکز تفریحی بنیاد از جمله توچال، ارم، چمران و جماران و تجهیز ۶ ساختمان برای اسکان و پذیرایی کادر درمانی بیمارستان‌ها و صرف نظر از اخذ اجاره تمام واحدهای تجاری سراسر کشور برای ماه‌های اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹ از دیگر اقدامات انجام شده بنیاد مستضعفان تا کنون بوده است.

313/60

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha