جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام عباس عربیان مدیر سابق حوزه کردستان

حوزه/ مدیر سابق حوزه علمیه کردستان گفت: دشمن در این برهه خاص به بهانه ویروس می خواست مردم را از روحانیت جدا کند، در حالی که شاهد حضور جهادی طلاب در بیمارستان ها، ضدعفونی معابر شهری و روستایی، تغسیل و تکفین اموات کرونایی، و ...، ولی چرا خبری از سلبریتی ها نبود؟!.

حجت الاسلام والمسلمین عباس عربیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، اظهار داشت: متأسفانه ویروس کرونا جهان را به معنای واقعی درگیر کرده است و هر روز شاهد افزایش مبتلایان به این بیماری و فوت بسیاری در سراسر دنیا هستیم، اما مسأله ای که نباید آن را در لابه لای این همه اخبار به فراموشی بسپاریم، مسأله «پساکرونا» است.

مسئولان به فکر آسیب های «پساکرونا» باشند

وی با اشاره به اینکه مسأله «پساکرونا» مسأله ای مهم و قابل تأمل برای مسئولان و جامعه است، افزود: استفاده از این همه مواد ضدعفونی و شیمیایی برای مبارزه با بیماری کرونا، بی شک نتایج و اثراث منفی خود را هم بر انسان و هم بر طبیعت خواهد گذاشت.

مدیر سابق حوزه علمیه استان کردستان تصریح کرد: بی شک در دوران «پساکرونا» شاهد آسیب به طبیعت، محیط زیست و به ویژه افرادی که به بیماری های زمینه ای همانند بیماری های ریوی، قلبی و شیمیایی مبتلا هستند به ویژه جانبازان، خواهیم بود که بی گمان خسارت های پساکرونا کمتر از دوران شیوع و گسترش این ویروس نیست.

وی ادامه داد: در هر کاری اعتدال و میانه روی داشته باشیم و در مسأله کرونا نباید دچار استرس بیش از اندازه و وسواس شویم، زیرا تحقیقات علمی نشان داده است که استرس پیش زمینه بیماری های مهلکی همانند سرطان و... را فراهم می آورد و فشارهای روانی در این زمینه مشکلی فراتر و خطرناک تر از آن خواهد بود.

جامعه نیازمند آرامش است

حجت الاسلام والمسلمین عربیان با اشاره به اینکه امروز جامعه نیازمند آرامش است، گفت: در کنار رعایت موارد بهداشتی و هشدارهای مسئولان در بحث کرونا، باید سعی کنیم که استرس و بار روانی را از خود و جامعه دور کنیم.

مدیر سابق حوزه علمیه استان کردستان با اشاره به اینکه بسیاری از عوامل می تواند در مبارزه با کرونا ما را موفق کند، عنوان داشت: خوشبختانه مبانی دینی اسلام به حدی غنی است که حرکت در مشی این دین می تواند ما را در برابر این بیماری و حتی بیماری های دیگر مصون کند و نمونه های آن در تاریخ بسیار دیده شده است.

حجت الاسلام والمسلمین عربیان ادامه داد: از سوی دیگر باید در کنار درمان پزشکی، مسأله طب سنتی و اسلامی را فراموش نکنیم و البته در کنار همه این موارد تنها خداوند است که همه چیز در دستان اوست و با قدرت خداوند است که هر نامیسری، میسر می شود.

دعا و مناجات بهترین راه کاهش استرس

وی در ادامه با اشاره به اینکه ادعیه و مناجات می تواند تا حد زیادی در مقابله با این بیماری ما را یاری کند، گفت: متأسفانه برخی در این روزها به حدی استرس از ابتلا به کرونا دارند که بی شک دچار این ویروس خواهند شد، از این افراد می خواهیم که با درایت، تعقل و... اجازه ندهند دچار بار روانی در این موقعیت زمانی شوند.

مدیر سابق حوزه علمیه استان کردستان افزود: در حال حاضر جانبازان شیمیایی در نهایت خطر قرار دارند و با وجود استفاده بیش از حد از مواد شیمیایی برای انجام ضدعفونی، سلامت این عزیزان به شدت در معرض خطر قرار دارد.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر برخی از القائات منفی خود به خود زمینه بروز آنچه که نمی خواهیم پیش بیاید را مهیا می کند و این امر هم از نظر علمی و روایی اثبات شده است و بی شک کسانی که در این روزها به استرس کرونا مبتلا شده اند بی شک به خود ویروس کرونا نیز مبتلا خواهند شد.

این استاد حوزوی ادامه داد: ما در تاریخ دیده ایم که طاعون، وبا و قحطی آمده و مردم در این زمان خدمت علمای دین می رفتند و با دعا و تمسک به خدا، قرآن و اهل بیت(ع) مشکل را حل می کردند تا جایی که در زمان میرزای شیرازی، ایشان گفتند که زیارت عاشورا بخوانید که طاعون می رود و این مسأله از جامعه اسلام رخت بربست.

جای خدا را با وایتکس و مواد ضدعفونی عوض نکنیم

حجت الاسلام والمسلمین عربیان با اشاره به اینکه دوا از دکتر و شفا از خداوند است، افزود: ویروس کرونا به ما نشان داد انسان ناتوان است و تنها خداوند تواناست و بر همه چیز آگاه. البته برای مبارزه با بیماری همه ملکف هستیم که به دکتر برویم، موارد بهداشتی را کاملا رعایت کنیم، ولی نباید از معنویات دور شویم و جای خدا را با وایتکس و مواد ضدعفونی عوض کنیم.

وی اظهار کرد: تاکید رهبر معظم انقلاب نسبت به خواندن و توجه موکد به دعای هفتم «صحیفه سجادیه» بی دلیل نیست و بی شک این دعا می تواند ما را در برابر ویروس منحوس کرونا مصون کند.

حجت الاسلام والمسلمین عربیان بیان کرد: شهید سردار سلیمانی گفته بودند در جنگ ۳۳ روزه حضرت آقا به سیدحسن نصرالله فرمودند که جوشن صغیر را بخوانید و ان شاءالله پیروز خواهید شد و این چنین هم شد.

سلبریتی ها کجا بودند؟

مدیر سابق حوزه علمیه استان کردستان با اشاره به موج سواری دشمن، افزود: دشمن در این برهه خاص به بهانه ویروس می خواست مردم را از روحانیت جدا کند، در حالی که شاهد حضور جهادی طلاب در بیمارستان ها، ضدعفونی معابر شهری و روستایی، تغسیل و تکفین اموات کرونایی، و ... ، ولی چرا خبری از سلبریتی ها نبود؟!.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha