پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان گفت: همان گونه که شهید سلگی‌ها در عرصه دفاع مقدس دیروز وظیفه خود را به خوبی انجام دادند، امروز کسانی که دغدغه دفاع از انقلاب و مردم را دارد باید در عرصه تولید و اقتصاد قدم بردارند و در این مسیر جهاد کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح کارگاه خیریه شهید سلگی که در یکی از مناطق کم برخوردار همدان برگزار شد، خاطر نشان کرد: شاید در نگاه اقتصادی و نحوه توزیع امکانات این مناطق جز حاشیه محسوب می‌شوند، اما در دفاع از انقلاب و اسلام همیشه جز متن اصلی بوده‌اند و لذا باید گفت بسیاری از صاحبان اصلی انقلاب در این محدوده ساکن هستند.

‌وی با تقدیر از اقدامات صورت گرفته در مقابله با ویروس کرونا، بیان کرد: در مدت زمان شیوع ویروس کرونا، شاهد فعالیت‌های موفقی در عرصه تولیدات خصوصا در زمینه ماسک بودیم، و بنابراین در آینده نیز با برنامه ریزی می‌توان از این ظرفیت عظیم برای رفع مشکلات دیگر استفاده کرد.

امام جمعه همدان با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت مساجد و حسینیه‌ها در مسیر جهاد اقتصادی، مطرح کرد: مردم ولی نعمتان ما هستند و به همین دلیل است که مسئولان باید در بحث تولید و همچنین توزیع این اقلام از این کارگاه‌ها حمایت کنند.

وی افزود: افتتاح این کارگاه‌ها در کنار اینکه زمینه ساز اشتغال چندین نفر به صورت مستقیم خواهد بود، آسیب‌های اجتماعی در جامعه را کنترل خواهد کرد و می‌تواند در رفع مشکلات خانواده‌ها نیز موثر باشد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان خواستار حضور مسئولان در مناطق حاشیه‌ای و کم برخوردار شهر شد و گفت: در سال جهش تولید همه ما موظف هستیم تا به به وظیفه خود عمل کنیم، تا خدای نکرده در قیامت شرمنده امام و شهدا نباشیم.

وی با گرامیداشت چهلمین روز شهادت سردار سلگی، گفت: همان گونه که شهید سلگی‌ها در عرصه دفاع مقدس دیروز وظیفه خود را به خوبی انجام دادند، امروز کسانی که دغدغه دفاع از انقلاب و مردم را دارد باید در عرصه تولید و اقتصاد قدم بردارند و در این مسیر جهاد کند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با اشاره به اینکه امروز بچه‌های جهادی و انقلابی نیازمند حمایت مسئولان هستند، عنوان کرد: اگر مسئولی در عرصه تولید و جلوگیری از آسیب‌ها با وجود آنکه توانایی انجام کاری را دارد، در انجام آن کوتاهی کند، نتیجه‌اش شرمندگی در برابر شهدا خواهد بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha