سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
شورای تبلیغ همدان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: اجرای برنامه هایی با حضور کارشناسان دینی در حوزه های مختلف از جمله مهدویت اقدامی است که صدا و سیما باید با جدیت در تولید آن به میدان بیاید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در شورای تبلیغ استان همدان، با تبریک اعیاد ماه شعبان، اظهار داشت: درست است که تبلیغات میدانی و نورافشانی‌ها توجه احساسی را در بین مردم ایجاد خواهد کرد، اما نباید از ترویج مباحث معرفتی در بین مردم نیز غافل شویم.

وی افزود: طلاب و روحانیون باید با ایده پردازی و هم‌فکری در بحث معرفت امام شناسی وارد میدان شوند و همه با هم با قوت این کار را ادامه دهند.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه باید به معنای واقعی کلمه به دنبال افزایش بصیرت و ترویج امام شناسی در جامعه باشیم، ابراز داشت: حوزه‌های علمیه در این رابطه می‌توانند نقش به سزایی را ایفا کنند و از ظرفیت‌های موجود بهترین استفاده را ببرند.

وی اظهار کرد: برگزاری مسابقاتی همچون مسابقات کتابخوانی از کارهایی است که در شرایط امروز که بسیاری از مردم در منازل خود حضور دارند، می‌توان انجام داد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه صدا و سیما هم در باشکوه تر شدن این مراسمات می تواند مثمر ثمر باشد، مطرح کرد: اجرای برنامه هایی با حضور کارشناسان دینی در حوزه های مختلف از جمله مهدویت اقدامی است که صدا و سیما باید با جدیت در تولید آن به میدان بیاید.

وی با اشاره به اینکه در هر حوزه باید از متخصص همان حوزه استفاده کرد، ابراز داشت: صدا و سیما با ایجاد ارتباط با شورای تبلیغ استان، می‌تواند در هر موضوع، از کارشناس مرتبط با آن، در برنامه‌های خود استفاده کند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی در پایان با تاکید بر لزوم ایجاد هماهنگی با ستاد ملی کرونا در برگزاری مراسمات مذهبی، ابراز داشت: از آنجایی که مساجد و گروه‌های مذهبی، بیشترین دغدغه را برای کنترل ویروس کرونا دارا هستند، بنابراین می‌توان با تدوین دستورالعملی خاص که در آن تمام پروتکل‌ها رعایت شود، از طربق ستاد استانی آن را به ستاد ملی منتقل کنیم، تا بتوانیم به صورت تدریجی شاهد برگزاری نمازهای جماعت و مراسمات مذهبی باشیم.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha