پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کد خبر: 894669
۱۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷
نیمه شعبان

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان از اجرای برنامه‌های ویژه ایام شعبانیه به‌خصوص شب نیمه شعبان در ۹ محور خبر داد و گفت: برپایی دو پویش بزرگ در زمره این برنامه‌ها است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت‌الاسلام علی شکری، پیش از ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران از طریق فضای مجازی، ضمن تشریح برنامه‌های تبلیغات اسلامی استان سمنان در ایام شعبانیه به‌خصوص شب نیمه شعبان، اظهار داشت: تأکید بر گرامیداشت باشکوه نیمه شعبان و تولید محتوا و تبلیغات محیطی متناسب با زیست‌بوم فرهنگی با بهره‌گیری از فعالان فرهنگی، تشکل‌های دینی و مردمی و … یکی از برنامه‌های این نهاد برای نیمه شعبان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان، ترویج فرهنگ مهدویت و آشنایی با سیره حضرت ولی‌عصر(عج) به‌خصوص در بین نسل جوان را محور برنامه‌های شعبانیه دانست و تصریح کرد: ترویج احیای شب نیمه شعبان در منازل به‌صورت خانوادگی و تشویق همگان به قرائت مناجات شعبانیه و آماده‌سازی نفوس برای تشرف به ضیافت الهی رمضان از دیگر محورهای برنامه‌های تبلیغات اسلامی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه اهتمام ویژه به برگزاری استغاثه میلیونی و پخش آن از بلندگوی تمامی مساجد کشور رأس ساعت ۲۰ و ادامه آن تا ساعت ۲۱ هم‌زمان با شب نیمه شعبان از برنامه‌های محوری این اداره کل است، افزود: این پویش میلیونی در سراسر کشور و در استان سمنان با مشارکت مردم برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام شکری درباره دومین پویش نیز خاطرنشان کرد: پویش جشن بزرگ میلاد امام زمان(عج)، شعرخوانی کودکان و ارسال آن از طریق فضای مجازی و اهدای جوایز ویژه از جمله کمک‌هزینه سفر کربلای معلی از دیگر برنامه‌های محوری اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان برای ایام شعبان است.

وی با تأکید به اهتمام روحانیان مستقر و توصیه خطبا و ائمه جماعات با بهره‌گیری از فضای مجازی در زمینه معرفی برنامه‌های اداره کل تبلیغات اسلامی در ایام شعبانیه، گفت: در این ایام همچنین بر راه‌اندازی کاروان‌های شادی شب نیمه شعبان با رعایت تمام موازین بهداشتی و هماهنگی با مسئولان محلی تأکید شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان بر معرفی مساجد شاخص و فعال در برپایی جشن نیمه شعبان و معرفی آن‌ها از طریق رسانه‌ها نیز تأکید کرد و گفت: تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز برای برنامه‌ریزی برای ماه مبارک رمضان ناظر به‌احتمال تعطیلی مساجد و لزوم شناسایی و کمک‌های معیشتی به فقرا و نیازمندان و ساماندهی خیران و مؤسسات از دیگر برنامه‌های این نهاد است.

وی تصریح کرد: ترویج پویش‌های ملی در فضاهای مجازی استان سمنان به‌ویژه پویش #مرا_دریاب و #با_هم_حالمان_خوبه و … از جمله دیگر برنامه‌های اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان در راستای کاهش کرونا و تولید محتوای فاخر فرهنگی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha