پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
عکس نوشته |  در خانه میمانیم

بانوان حوزوری یزد با طراحی پوستر هایی برای معرفی بازی هایی با عنوان «قرنطینه خانگی همراه با لذت بازی» از پویش«درخانه می مانیم» حمایت کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین کارگر شورکی ضمن ابراز همدردی با خانواده جانباختگان کرونا در کشور  افزود: از اوایل اسفندماه که با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور، این مساله در یزد به صورت جدی مطرح شد بر اساس دستورات وزارت بهداشت و ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونا در این استان، مدارس علمیه خواهران در چند نوبت تعطیل شدند که این تعطیلی تا پایان سال تمدید شد.

وی افزود: تدریس مجازی با پیگیری های معاونت آموزش در همه مقاطع و مدارس و با همکاری مدیران، کادر، اساتید و طلاب راه اندازی شده است تا طلاب تحصیل خود را به صورت مجازی ادامه دهند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد ادامه داد: از همه بانوان طلبه تقاضا داریم که همه نکات پیشگیرانه برای مبارزه با این بیماری و قطع زنجیره کرونا را رعایت و در فضای مجازی اطلاع رسانی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی خاطر نشان کرد: گرچه این روزها به حضور در خانه تاکید شده است اما بانوان حوزوی که در طول سال در برنامه های خودجوش جهادی حضور فعال دارند به صورت داوطلبانه در ستادهای مردمی مبارزه با کرونا و کمک به مدافعان سلامت وارد عمل شدند و هم اکنون بانوان طلبه مدارس علمیه خواهران برای کمک به مدافعان سلامت در تهیه و تولید ماسک بیمارستانی حرکت جهادی خود را آغاز کرده اند.

وی تصریح کرد: بانوان جهادگر حوزوی با تأکید بر اهمیت بهداشت برای پیشگیری از کرونا، بر اساس پیام هایی که در فضای مجازی ارسال می کنند تا پایان مبارزه با کرونا در میدان حضور خواهند داشت از جمله اینکه به عنوان همیارپرستار در صورت اعلام نیاز از سوی کارد پزشکی استان در بیمارستان صحرایی جهت راهنمایی مراجعان فعالیت می کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد بیان کرد:‌ اهم فعالیت های جهادی بانوان حوزوی در طول دو هفته گذشته شامل ارسال و اطلاع رسانی تمامی بخشنامه های مرکز مدیریت، استانداری و مرکز بهداشت استان به مدارس علمیه خواهران، آموزش کادر مدارس با حضور کارشناس بهداشت جهت پیشگیری، راه اندازی کانال آنتی کرونا برای آموزش پیشگیری از انتشار بیشتر ویروس ویژه تمام حوزویان و عموم مردم توسط مدیریت حوزه علمیه خواهران استان یزد است.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی ادامه داد: از دیگر فعالیت های بانوان حوزوی شامل طراحی پوستر هایی برای معرفی بازی هایی با عنوان( قرنطینه خانگی همراه با لذت بازی) با هدف حمایت از پویش«درخانه می مانیم»، تشکر و قدردانی از پرسنل بیمارستان با نصب بنر، تهیه و دوخت و دوز ماسک های قابل شست و شو، خرید مایحتاج سالمندان و افراد ناتوانی که بیرون آمدن از خانه برای آن ها خطرناک تر است با عنوان  مشارکت در پویش«سرباز ولایت ،خادم ملت»، پویش مسابقه جشن های خانگی در ایام میلاد ماه رجب و شعبان، ختم قرآن، صلوات، حدیث شریف کسا، دعای هفتم صحیفه سجادیه و غیره است.

وی افزود: اعلام آمادگی برای تیمم، حنوط و کفن مرحومان زن کرونایی، تهیه بروشور و پوستر توسط مدارس برای پیشگیری و توصیه بزرگان و علما، جمع آوری کمک های نقدی  و نذورات برای تهیه لوازم بهداشتی از قبیل ماسک، مواد ضدعفونی و ‌غیره برای نیازمندان و تشکیل گروه های مجازی اطلاع رسانی توسط طلاب از دیگر فعالیت های در حال انجام است.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha