جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصویری رپورٹ| ایرانی خواتین فری ماسک تیار کرنے میں مشغول

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه کوثر(س) علی آباد با اشاره به فعالیت های طلاب در مبارزه با کرونا عنوان کرد: این مدرسه به دلیل داشتن طلاب خوابگاهی مقطع سیکل از کل استان گلستان، اقدام به دوخت بیش از 1000 عدد ماسک و لباس پزشکان و پرستاران کرده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه،  نسیبه ترقی با شیوع ویروس کرونا و جانباختن عده ای از هموطنان عزیزمان در اظهار همدردی با خانواده های داغدیده از این بیماری بیان کرد: طلاب و اساتید مدرسه کوثر(س) از آغاز شیوع ویروس کرونا همزمان با ارائه و دریافت دروس علمی خود به صورت مجازی، سنگر جهاد و تلاش را همگام با بسیجیان و مدافعان سلامت حفظ نموده و در عرصه دفاع از سلامت مردم پیش قدم شدند.

وی این حرکت جهادگونه و دسته جمعی را موجب تقویت ایمان و اعتقاد قلبی مردم دانست و افزود: جهاد در این زمینه، نوعی آماده سازی برای ظهور و پذیرش امامت آن حضرت خواهد بود.

مدیر مدرسه علمیه کوثر(س) علی آباد به وظایف طلاب در شرایط بحرانی کشور اشاره کرد و ادامه داد: طلاب و مبلغین دینی باید با تلاش و همدلی، ایجاد روحیه امید و اخلاص دل های مردم را به هم نزدیک کنند و برای رفع گرفتاری ها، ضرورت نیاز به وجود منجی عالم بشریت را به مردم گوشزد کنند.

ترقی مبلِغان دین را سربازان امام زمان (عج) معرفی کرد و گفت: طلاب باید با روحیه اخلاص و جهادی، تمام تلاش خود را جهت خدمت رسانی به مردم در شرایط سخت و دشوار سیل، زلزله و بیماری ها مثل همیشه بکار بندند و مرهمی بر دل های دردمند و بیمار و خانواده های داغدیده باشند.

وی در رابطه با فعالیت های طلاب مدرسه علمیه کوثر(س) در مبارزه با کرونا عنوان کرد: این مدرسه به دلیل داشتن طلاب خوابگاهی مقطع سیکل از کل استان گلستان، در شهرهای علی آباد، گنبد، آق قلا و گرگان اقدام به تولید ماسک و دوخت لباس پزشکان و پرستاران نموده و تاکنون بیش از 1000 عدد ماسک دوخته شده و به نیازمندان و اقشار مختلف اعم از کارگران، رانندگان ‌تاکسی و مشاغل مختلف توزیع شده است که این فعالیت همچنان ادامه خواهد یافت.

استاد حوزه از تشکیل گروه رسانه و تولید محتوای مدرسه خبر داد و فعالیت آنان را روزانه با آموزش، و انتشار محتواهای امیدبخش، ادعیه (صحیفه سجادیه) و ارائه نکات بهداشتی و ترغیب به ماندن در خانه با احادیث روایات و موضوعات مختلف به صورت عکس نوشته، کلیپ و تشکیل کانال هیئت مجازی برای طلاب، معرفی کرد.

ترقی طرح پویش "بهار مهربانی و همدلی" را از دیگر فعالیت های این مدرسه برشمرد و اضافه کرد: این طرح ویژه تعطیلات است که با هدف استفاده از ظرفیت طلاب در منزل جهت ارائه خدمت به همنوعان تشکیل شده است.

وی ادامه داد: در این طرح طلاب هرگونه خدماتی را با ایده های خلاقانه مانند، تهیه ماسک و توزیع آن به همراه کتاب های مذهبی، تربیتی و کودکان، به آشنایان و همسایگان جهت مطالعه تا پایان قرنطینه، خواهند داشت.

مدیر مدرسه علمیه کوثر(س) علی آباد تشکیل کانال های محتوایی ویژه سرگرمی و آموزش کودکان و کانال های تربیتی برای مادران، آموزش بازی، کاردستی و داستان یا کتاب های صوتی منتخب تربیتی برای دوستان، اقوام و خویشان، پاسخگویی به سوالات شرعی در منزل بصورت مجازی یا تلفنی را از دیگر فعالیت های این طرح معرفی کرد.

ترقی به دیگر فعالیت های طلاب در "پویش مهربانی و همدلی"اشاره کرد و افزود: طرح مشارکتی ذبح قربانی، به نیت دفع بلا و بیماری از خانواده ها در حال انجام است و تاکنون دو گوسفند قربانی شده و گوشت آن بین نیازمندان تقسیم شده است؛ همچنین طرح توزیع رایگان نان در شب جمعه آخر سال نیز از حرکت های جهادی طلاب مدرسه است.

وی افزود: برگزاری روضه خانگی بصورت مجازی، نظافت و ضدعفونی کردن مساجد از فعالیت های جهادی کارکنان، اساتید و طلاب مدرسه علمیه کوثر(س) در این پویش است.

مبلغ حوزه تاکید کرد: به امید خدا، این حرکت های جهادی و پویش بهار مهربانی و همدلی تا پایان شکست کرونا توسط طلاب ادامه خواهد داشت.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha