شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
میرهادی

حوزه/ مدیرکل هماهنگی و نظارت بر امور خدمات شهری شهرداری قم با تاکید بر محوریت شهرداری قم در امور مرتبط با ضدعفونی و گندزدایی سطح شهر، گفت: این کار در جلسه شورای مدیریت بحران استان پس از اعلام شیوع بیماری و تصمیم بر ضدعفونی شهر به شهرداری سپرده شد تا با محوریت شهرداری دیگر نهادها نیز این کار را انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری حوزه سیدمحسن میرهادی با تاکید بر محوریت شهرداری قم در امور مرتبط با ضدعفونی و گندزدایی سطح شهر، اظهار کرد: این کار در جلسه شورای مدیریت بحران استان پس از اعلام شیوع بیماری و تصمیم بر ضدعفونی شهر به شهرداری سپرده شد تا با محوریت شهرداری دیگر نهادها نیز این کار را انجام دهند.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر امور خدمات شهری شهرداری قم با تاکید بر مشارکت با سپاه پاسداران، ارتش و دانشگاه علوم پزشکی در ضدعفونی مکان‌های مختلف شهر، افزود: در امر ضدعفونی مناطق دو و ۶ بالغ بر ۱۰ دستگاه خودرو ضدعفونی این مناطق را با همکاری سپاه انجام دادند؛ همچنین کار ضدعفونی مناطق پنج و هشت با همکاری ارتش با سه تا شش دستگاه خودرو مخصوص انجام شد.

میرهادی اذعان کرد: شهرداری همکاری کاملی با مجموعه ستاد مدیریت بحران استان و نهادهایی چون فرمانداری، آب و فاضلاب، محیط زیست و جهاد کشاورزی در راستای خروج شهر از این بحران دارد.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری دستورالعمل بهداشتی ویژه‌ای را برای ضدعفونی معابر، شوارع، مکان‌ها و فضاهای شهری تدوین و ابلاغ کرد، گفت: شهرداری با ۴۳ دستگاه (ماشین آلات آتش‌نشانی، توربولاین‌ها و دیگر ماشین‌آلات خدمات شهری) مناطق یک و سه و چهار و هفت را با ظرفیت ۲ میلیون متر مربع در روز با اولویت مراکز اصلی و پر تردد ضدعفونی کرد.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر امور خدمات شهری شهرداری قم استقبال از گروه‌های مردمی و اختصاص تجهیزات و ماشین‌آلات برای استفاده در ضدعفونی معابر اصلی و مبلمان شهری و فضاهای عمومی را مورد توجه قرار داد و افزود: همچنین برنامه‌ریزی صورت گرفت تا با مشارکت شهروندان و گروه‌های مردم نهاد ضدعفونی معابر فرعی شهر صورت گیرد.

میرهادی با اذعان به اینکه بیش از ۸۰ اکیپ پیاده در بوستان‌ها و فضای شهری که امکان تردد خودرو نبوده حضور یافته و ضدعفونی کرده‌اند، گفت: گروه های مردمی در این راستا مشارکت و همکاری قابل توجهی با شهرداری داشته و بخشی از فضاهای شهری از جمله درب منازل، واحدهای صنفی و… با مشارکت آنها ضدعفونی می‌شود.

وی با اشاره به ضدعفونی روزانه هزار و ۳۰۰ چشمه سرویس بهداشتی شهر، بیان کرد: ۲۶ دستگاه واترجت شستشوی شهر به سیستم مه‌پاش استاندارد برای ضدعفونی مجهز شد و ۱۵ دستگاه تانکر و خودروی آب‌پاش نیز برای گندزدایی آسفالت فعال شدند.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر امور خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به ابلاغ دستورالعمل‌های بهداشتی به پیمانکاران شهرداری و نظارت مستمر بر روند رعایت این دستورات، گفت: به صورت هفتگی ۳ هزار لیتر مایع ضدعفونی کننده پیمانکاران خدمات شهری شهرداری تحویل می‌شود تا محیط‌های شهری را ضدعفونی کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha