پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
شهردار قم

حوزه/ شهردار قم در پیامی به مردم آزاده جهان، شکستن تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران را برای مبارزه با همه گیری کرونا خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه،  دکتر سید مرتضی سقائیان نژاد در پیامی به زبان انگلیسی خطاب به مردم فهمیده و آزاده جهان، با اشاره به ضرورت همدلی و همراهی جهانی برای پیروزی بر همه‌گیری جهانی ویروس کرونا، از آن‌ها خواست تا تحریم‌های ظالمانه و غیر انسلانی ترامپ را زیرپا گذاشته و به ایران برای مقابله کرونا کمک کنند.

در این پیام که به صورت ویدئویی و توسط شهردار قم خوانده شد، آمده است:‌ تفاوتی میان رویکرد ترامپ و ویروس کرونا نسبت به ملت ایران وجود ندارد و هردوی آن‌ها قاتل مردم ایران هستند.

شهردار قم افزود: سازمان بهداشت جهانی شیوع ویروس کرونا را به عنوان یک همه‌گیری مشخص کرده است و تاکنون ما همه‌گیری‌ای که قابل کنترل باشد را ندیده‌ایم.

وی تصریح کرد:‌ واژه همه‌گیری را نباید سبک یا بدون احتیاط به کار برد. این واژه‌ای است که اگر نادرست از آن استفاده شود، ممکن است سبب ایجاد وحشت غیر منطقی شده یا این باور را ایجاد کند که مبارزه با آن تمام شده است و سبب رنج و درد غیر ضروری شود.

سقائیان نژاد با اشاره به آمار بالای مبتلایان به کرونا در جهان، گفت:‌ در روزها و هفته‌های پیش رو، ما منتظر دیدن مبتلایان و فوتی‌ها هستیم و کشورهایی که تحت تأثیر قرار گرفته‌اند، بیشتر خواهند شد. از این رو اولویت کنونی سازمان بهداشت جهانی بر علیه همه‌گیری ویروس کرونا صدور تجهیزات پزشکی بدون هیچ تبعیض، محدودیت و یا انحصار است.

وی تصریح کرد: دسترسی به تجهیزات پزشکی هیچ مرزی نمی‌شناسد و ویروس کرونا نیز یک چالش جهانی است که نیازمند راه حل جهانی نیز است اما ایرانی‌ها حتی در مسیر از بین بردن ویروس کرونا نیز با تبعیض روبرو هستند.

شهردار قم افزود:‌ اعلام همه گیری جهانی ویروس کرونا زیر سایه تحریم‌ها، بی‌معنی است و افزایش حداکثری تحریم‌های غیرانسانی دارو و تجهیزات بهداشتی علیه ملت ایران توسط ترامپ در زمان سرایت ویروس کرونا، نفرت و وحشی‌گری وی را علیه بشریت تأیید می‌کند.

سقائیان نژاد خطاب به مردم جهان تصریح کرد:‌ تبعیض علیه دسترسی ملت ایران به دارو و تجهیزات پزشکی یک جنایت علیه بشریت است. از این رو باید اجازه داده شود تا ملت ایران به تجهیزات پزشکی و دارو دسترسی به طور آزدانه دسترسی پیدا کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha