پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
عابدینی

حوزه/ امام جمعه قزوین در برنامه زنده تلویزیونی سروش آسمانی گفت: مدافعان سلامت امروز خستگی ناپذیر در میدان خطر قدم گذاشته اند و کاری می کنند که بعدها مردم به صورت کامل متوجه عظمت خدمات آنها خواهند شد، نمی‌دانیم با چه زبانی از مدافعان سلامت، قدردانی کنیم.

به گزارش خبرنگار «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در برنامه زنده تلویزیونی «سروش آسمانی» که از شبکه قزوین به روی آنتن می رود، اظهار کرد: در آستانه عید مبعث رسول اکرم(ص) هستیم و این عید بزرگ را نیز همانند عید نوروز به ملت شریف ایران و مردم مؤمن استان قزوین تبریک عرض می کنم.  

وی افزود: هر اتفاق، پدیده و تحولی در عالم آفرینش هم امتحان برای بندگان خدا و هم موضوع مطالعه برای انسانهاست و اگر به این پدیده ها فکر کنیم عبادت محسوب می شود چرا که تأکید شده است یک ساعت تفکر از هفتادسال عبادت بالاتر است چرا که انسان با تفکر، رشد فکری پیدا می کند و نسبت به عالم آفرینش فهم عمیق تری پیدا می کند.  

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: در قرآن آمده خداوند لشکریانی دارد که با چشم و ابزار دیده نمی شوند، اما در عالم وجود دارند و بر روی آدم ها و همه عالم تأثیر می گذارند و این نشان می دهد همه چیز عالم دست خداوند است و انسان علیرغم همه پیشرفت ها، به شدت نیازمند خداوند است.  

وی تصریح کرد: باید در این ایام که ویروس کرونا باعث شده است تا در خانه ها بمانیم و به مسافرت و دید و بازدید نرویم، بیشتر به مطالعه و تفکر در عالم هستی و فضاهای علمی بپردازیم تا شناخت عمیق‌تری نسبت به عالم هستی پیدا کنیم.  

امام جمعه قزوین در ادامه داد: حوادثی که در سال ۹۸ اتفاق افتاد هم می تواند عنوان مصیبت و هم عنوان فرصت به خود بگیرد، بستگی دارد که ما چه نگاهی به این اتفاقات داشته باشیم. برای نمونه وقوع سیل امروز به برکت هواشناسی قابل پیش بینی است، خوب است ما به جای ستاد بحران ستاد شکرگزاری و استقبال از نعمات الهی را تشکیل دهیم.  

وی ادامه داد: لازمه پیشگیری از بحران و بهره گیری از نعمات الهی در حوادثی مثل سیل این است که در رودخانه های خود ساختمان و برج نساخته یا رودخانه های خود را مسدود نکرده باشیم.  

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی اذعان کرد: سیل و زلزله و دیگر حوادث جزو اتفاقات طبیعی است که همیشه رخ می دهد نحوه برخورد ما با این حوادث چگونه است؟ اگر آسیب دیدگان را در این حوادث مدنظر قرار دادیم و برای آنها برنامه ریزی کردیم یعنی مدیریت بحران داشته ایم. درواقع انسان های فرهیخته و مومن حوادث را به فرصتی برای بندگی و بروز استعدادها تبدیل می کنند.  

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: طی سال های گذشته شاهد بودیم که موضوعی به نام داعش در کشورهای اسلامی ایجاد شد و کشورهایی همچون عربستان و اسرائیل و استکبار جهانی این داعش وحشی و جنایتکار را به جان مردم انداختند، سردار سلیمانی با این خطر و آفت چطور رفتار کرد؟  

 وی یادآور شد: سردار سلیمانی در متن حضور داعش، انسانیت را رونق بخشید و در همه عالم، مردم جهان متوجه شدند که امثال سردار سلیمانی و سردار همدانی ها و شهدای مدافع حرم و شهید حججی ها و شهید اسدی ها همان تهدید را برای اسلام و برای انسانیت و جوانمردی تبدیل به فرصت کردند.  

 این خطیب نماز جمعه ابراز کرد: امروز که با ویروس منحوسی روبرو هستیم، بسیاری از سرداران عرصه درمان و بهداشت و خدمه دلسوز بیمارستان ها و بسیج عمومی مردمی این شرایط را تبدیل به یک فرصت ارزشمند کرده اند و انسانیت و ارزش های انسانی را تعالی می بخشند.  

وی در ادامه با تسلیت سالروز شهادت حضرت امام موسی بن جعفر(ع)، عنوان کرد: امام کاظم(ع) فرموده خدای متعال برای هر انسانی دو نوع حجت دارد که یک حجت ظاهری و دیگری باطنی است.  

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی اضافه کرد: حضرت، حجت های ظاهری را انبیاء(ع) و ائمه اطهار(ع) معرفی کرده اند و عقل انسانها را نیز حجت باطنی معرفی کرده اند. عقل با کلام انبیاء کامل می شود و مخاطب کلام انبیاء نیز عقل انسانهاست و این نشان می دهد رابطه بین دین و عقل، بسیار جدی است و اسلام به عقل احترام ویژه قائل است.  

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: کسانی در زندگی موفق شده اند و به سعادت رسیده اند که هنر ارتباط و تلفیق بین عقل و دین را داشته اند و به این هدف دست یافته اند.  

 امام جمعه قزوین با اشاره به شعار سال ۹۹ که به نام "جهش تولید" نامگذاری شد، بیان کرد: امروز رهبر فرزانه انقلاب در صحبت های خود قدر زحمات دانشمندان و صنعتگران ما را دانستند و فرمودند قدم هایی به همت تولیدکنندگان برداشته شده و تقریبا از یک دهم ظرفیتی که کشور و مردم و اهالی صنعت و تولیدکنندگان دارند استفاده شده و در بسیاری از فضاها اوضاع به سامان شده است.  

وی ادامه داد: در بسیاری از فضاهای تولید رهبر معظم انقلاب این انتظار را دارند که درصدد جهش تولید باشیم، جهش تولید یعنی یک دهمی که کار انجام شده تبدیل به صددرصد شود. همانطور که در دوران دفاع مقدس از روش جهشی برای مقابله با دشمن بهره نمی بردیم و جهادگرانه به میدان نمی آمدیم، نمی توانستیم از عهده دشمنی که مسلح به تمام تجهیزات بود، برآییم.   

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی اذعان کرد: تا به امروز طی سالیان گذشته هر زمانی از روش جهشی و جهادگرانه بهره بردیم، موفق شده ایم. امنیت امروز کشور مرهون تلاش های جهادگرانه و جهشی دانشمندان است که کسی جرات تجاوز به کشور ما را ندارد.  

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: امیدواریم طی سال آتی تولیدگران، جهادی و جهشی به میدان بیایند و مردم ما نیز قدردان تولیدات داخلی باشند و سبک زندگی خود را با تولیدات داخلی تنظیم کنند تا امسال شاهد رونق بیش از پیش تولید و اشتغالزایی و رفع بیکاری باشیم، همانطور که رهبری فرمودند ما نتیجه این اقدامات را باید سر سفره مردم ببینیم.

وی با اشاره به نیاز هر چه بیشتر به شایسته سالاری در استان قزوین، تأکید کرد: ضروری است مسئولان به موضوع شایسته سالاری توجه ویژه ای داشته باشند و مدیرانی را برای پست ها و مسئولیت ها انتخاب کنند که تخصص کافی داشته باشند تا چرخ صنعت به بهترین شکل به گردش درآید و زمینه جهش در تولید فراهم شود.  

امام جمعه قزوین به ظرفیت های کشاورزی استان قزوین اشاره کرد و افزود: وقتی مدیریت های کلان کشوری به فرصت های عظیم کشاورزی، صنعتی، اقتصادی و رفاه زندگی مردم توجه داشته باشند و همان تفکر به مدیران استانی سرایت کند، قطعاً شاهد تحول در تمام بخش ها، از جمله صنعت گردشگری، شهرک های صنعتی و کشاورزی خواهیم بود.  

 حجت الاسلام والمسلمین عابدینی بیان کرد: ظرفیت های استان قزوین برای توسعه حوزه گردشگری، جزو استان های تراز اول در کشور است اما تاکنون آن گونه که باید از این ظرفیت ها استفاده نشده است و قدم هایی که برداشته شده برای پویایی این صنعت کافی نبوده است و با نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم.  

وی تأکید کرد: به همان میزانی که نیروی بیکار در استان قزوین وجود دارد، ظرفیت ایجاد شغل نیز فراهم است و اگر از ظرفیت ها به درستی استفاده کنیم، هیچ نیروی بیکاری در استان باقی نمی ماند. تلاش ها و کوشش هایی که تاکنون اتفاق افتاده را قدر می دانیم اما لازم است به همه ظرفیت ها توجه کنیم.   

امام جمعه قزوین با اشاره به در پیش بودن عید مبعث، بیان کرد: عظمت عید مبعث را نمی توان با بیان دو حدیث و در یک جلسه بیان کرد، مبعث یعنی نزول قرآن کریم، یعنی وجود نازنین اشرف خلایق عالم، یعنی پایه گذاری پیدایش ولایت و امامت اهل بیت(ع)، یعنی معنی انسانیت، مبعث یعنی فاطمه زهرا(س) و دوازده امام و همه ارزش هایی که زندگی با آنها معنا پیدا کرده است.  

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی ابراز کرد: این ایام که به مبعث نزدیک می شویم دورانی است که آیات الهی بر قلب نازنین پیامبر اسلام نازل شد و با مبعث برای زندگی انسانیت معنا پیدا کرد. آنچه را که بشریت هرگز نمی توانست به آن دست پیدا کند از سوی خدای متعال نازل شد تا به ارزش های ملکوتی به اندازه ظرفیت وجودی ما بتواند در وجود ما جای بگیرد.   

وی گفت: مبعث رسول اکرم(ص) این تحول عظیم را در زندگی انسان ایجاد کرد تا ما را از دلخوشی به زندگی حیوانی به انسانیت رهنمون کند، اگر مبعث نبود ما گمان می کردیم هر چقدر به دنیا وابسته شویم موفق شده ایم، اما مبعث آمد که فاصله بین انسان ملکوتی تا انسان در حال انحطاط را به ما نشان دهد.   

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: ماه رجب و ماه شعبان، بسترساز ماه رمضان هستند و بخش عمده ای از ماه رمضان نیز بسترساز لیلة القدر است و همه چیز انسان در لیله القدر مشخص می شود و سهم دنیوی و اخروی انسان در این شب تعیین می شود و می باید از این فرصت ها به درستی استفاده کنیم.   

امام جمعه قزوین با قدردانی از تلاش های مدافعان سلامت، گفت: ما نمی دانیم با چه زبان و بیانی از مدافعان سلامت، قدردانی کنیم، همانطور که از حمایت های مردم و جهادگران از مردم سیل زده قدردانی کردیم، امروز نیز از این عزیزان که کار بسیار خطیرتری را انجام می دهند، قدردانی می کنیم.   

وی افزود: مدافعان سلامت امروز خستگی ناپذیر در میدان خطر قدم گذاشته اند و کاری می کنند که بعدها مردم به صورت کامل متوجه عظمت خدمات آنها خواهند شد. عید نوروز را به صورت ویژه به این عزیزان تبریک عرض می کنیم و از خداوند می خواهیم برکاتش را در زندگی آنها جاری کند.  

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha