پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
کروناویروس

حوزه/کارشناس ارشد بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان این‌که ماندن در خانه سلامتی جامعه را تضمین می‌کند، گفت: مردم دیدوبازدیدهای خودشان را به زمان دیگری موکول کنند.

حسن محمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به ایام تعطیلات نوروز اظهار داشت: امسال شیوع بیماری کرونا وضعیت متفاوتی را در کشور به وجود آورده و برای غلبه بر این بیماری تنها کارهای درمانی کفایت نمی‌کند.

وی ادامه داد: بر اساس سنت دیرینی که ما ایرانی‌ها داریم در این ایام به دیدن بزرگان فامیل می‌رویم اما بهتر است در عید امسال این کار را انجام ندهیم.

محمدی ابراز داشت: در صورت بروز هر بیماری افراد مسن و سن بالا جزء گروه‌های پرخطر محسوب می‌شوند و به همین علت باید مراعات حال این افراد را داشته باشیم.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی رعایت بهداشت فردی و عمومی یک وظیفه‌ای ملی و انسانی است که همه مردم باید در رعایت آن تلاش کنند.

کارشناس ارشد بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران تأکید کرد: تنها همکاری مردم و قطع شدن زنجیره‌ای انسانی انتقال این ویروس می‌تواند جلوی این اپیدمی را بگیرد.

وی افزود: متأسفانه برخی از هم‌وطنان برخلاف توصیه‌های بهداشتی به مسافرت رفته‌اند که بسیار خطرناک و دردسرساز است چراکه این مسافرت‌ها می‌تواند مناطق درگیر را افزایش داده و در نتیجه ریشه‌کنی این ویروس را سخت‌تر کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha