جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آموزش پرستاری از بیماران کرونایی

حوزه/ مدیریت مدرسه علمیه فاطمیه شهرستان کارون در راستای فرهنگ‌سازی پیشگیری از ابتلا به کرونا، اقداماتی را در سطح شهرستان انجام داده که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به تبلیغ در فضای مجازی و آموزش طلاب خواهر برای پرستاری از بیماران کرونایی، اشاره کرد.

خانم موسوی، معاون پژوهش مدرسه علمیه فاطمیه شهرستان کارون در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به عملکرد این مدرسه در جریان مبارزه با کرونا، اظهار داشت: مدیریت مدرسه علمیه فاطمیه شهرستان کارون در راستای فرهنگ‌سازی پیشگیری از شیوع کرونا، اقداماتی را در سطح شهرستان انجام داده که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به تبلیغ در فضای مجازی و برگزاری پویش‌های مذهبی ختم زیارت عاشورا و دعای هفتم صحیفه سجادیه اشاره کرد.

وی ادامه داد: بیان نکات بهداشتی و توجه به سخنان پزشکان در زمینه پیشگیری از ابتلا به این ویروس و پاسخگویی به شبهات مطرح شده در فضای مجازی پیرامون این بیماری، بخشی دیگر از اقدامات طلاب خواهر در جریان مبارزه با کرونا در شهرستان کارون است.

موسوی با اشاره به اقدامات فرهنگی انجام شده، افزود: برگزاری ختم قرآن کریم به‌صورت انفرادی در منزل یکی اقدامی بود که با استقبال مخاطبین مواجه شد و تاکنون موفق شده‌ایم سه مرتبه کل قرآن را ختم کنیم.

معاون پژوهش مدرسه علمیه فاطمیه شهرستان کارون، همکاری طلاب این مدرسه در دوخت ماسک طبی و تهیه دستکش‌های یک‌بارمصرف را دیگر فعالیت خدماتی مدرسه علمیه دانست و گفت: حضور تعدادی از طلاب و مبلغان حوزه در کارگاه خیاطی با همکاری نیروهای بسیجی و انقلابی در حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) واقع در منطقه گندمکار جهت تهیه ماسک و دستکش، اقدامی است که روزانه ادامه داشته و هم‌اکنون قریب به یک هفته است که پشت سر هم این کار را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به شناسایی خانواده‌های کم‌بضاعت جهت حمایت مادی از آن‌ها در این چند روز کرونایی، اذعان کرد: بحمدالله با کمک خیرین و طلاب مدرسه، تعداد ۵۰ بسته غذایی و بهداشتی تهیه و میان خانواده‌های کم‌بضاعت، توزیع شده است.

موسوی در پایان گفت: رایزنی معاونت فرهنگی با حوزه بسیج خواهران شهرستان کارون برای معرفی طلاب برای شرکت در دوره آموزشی نحوه پرستاری و کمک به بیماران کرونایی، دیگر اقدام طلاب این مدرسه بود که إن‌شاءالله تا چند روز آینده عازم بیمارستان‌ها نیز خواهند شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha