سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
تجهیز اموات

حوزه/ معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه خواهران استان البرز گفت: جمعی از بانوان طلبه جهادگر البرزی به یاری غسالها شتافته و با هدف ادای سهمی از پویش اجتماعی مبارزه با کرونا، در روند غسل و تدفین شهروندانی که بخاطر بیماری کرونا فوت کرده‌اند در حال مشارکت هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، سرکار خانم فرهاد کیایی با اشاره به اجرای طرح «همگام با مدافعان سلامت همراه با مردم» و نقش بانوان طلبه در امدادرسانی و کمک در حل بحران بیماری کورنا اظهار داشت: با عنایت به فرموده رهبری معظم که مجرد ابتلای به این بیماری، موجب سقوط احکام واجب مربوط به میت نمی‌شود و می‌بایست حداقل واجب در مورد غسل، حنوط، کفن، نماز میت و دفن انجام گیرد با همت تنی چند از طلاب خواهر جهادگر، تغسیل اموات خانم مبتلا به کرونا با مراعات کامل نکات بهداشتی و استفاده از تجهیزات ایمنی در دستور کار قرار گرفت.

وی بیان کرد: طی تعامل با مسئولین آرامستان ها یک مکان اختصاصی در بهشت علی برای این منظور جهت جداسازی اموات کرونایی از سایر اموات در نظر گرفته شده است.

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه خواهران استان البرز  افزود: به جهت کمبود نیرو، همزمان امکان آموزش افراد داوطلب نیز فراهم شد و این اقدامات ان شاءالله تا از بین رفتن این ویروس منحوس ادامه خواهد شد.

خانم فرهادکیایی ضمن اشاره به آمار افراد تغسیل شده اشاره کرد: تا کنون روزانه متوسط بین دو الی سه نفر میت خانم مبتلا به کرونا ویروس غسل داده می‌شوند.

وی در پایان با ابراز همدردی با بازماندگان و طلب غفران الهی برای اموات خطاب به مردم شریف خاطر نشان کرد: طلاب خواهر داوطلب که مجاهدانه وارد این عرصه شده اند و خانواده هایشان نگران ایشان هستند تقاضا دارند مردم با رعایت نکات بهداشتی و عدم خروج غیرضروری از منزل به ریشه کنی این ویروس منحوس کمک کنند.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha