پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تصاویر/ کمک مؤمنانه دفتر آستان قدس رضوی در آذربایجان غربی

حوزه/ معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه خواهران استان البرز با اشاره به طرح کمک مؤمنانه توسط حوزه‌های علمیه به کمک رسانی هدفمند و منطقه ای مدارس علمیه این استان اشاره و بیان کرد: هر حوزه علمیه جداگانه نیازمندان منطقه خود را شناسایی کرده و بسته‌های غذایی و بهداشتی میان نیازمندان و آسیب دیدگان کرونا ویروس توزیع شد.

اعظم فرهاد کیایی در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه در خصوص فعالیت های جهادی طلاب حوزه های علمیه خواهران استان البرز اظهار داشت: از زمان  شیوع ویروس کووید ۱۹ اقداماتی از جمله توزیع اقلام بهداشتی، دوخت ماسک ، تهیه شیلد و گان در دستور کار قرار گرفت.
 او با بیان اینکه تغسیل اموات کرونایی از دیگر اقدامات طلاب حوزه‌های علمیه خواهران بوده است، گفت: صفر تا صد تغسیل اموات توسط ۴۲ نفر انجام می شود که در این میان ۹ نفر طلبه نیستند. گروه‌های جهادی ۶ نفره تغسیل اموات را به عهده دارند که این ۴۲ نفر بدون هیچ امکاناتی تغسیل اموات را آغاز کردند تا فشار روانی که روی دوش خانواده‌های متوفی قرار دارد کاهش یابد. البته غسل اموات کرونایی طبق دستور العمل وزارت بهداشت انجام می‌شود و هر روزه ۲ ناظر بهداشتی در محل تغسیل حضور دارد.
معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه خواهران استان البرز ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات طلاب تولید محتوا برای ایجاد انگیزه در جامعه است که با بهره‌گیری از آیات و روایات انجام می‌شود تا بتواند این شرایط خاص به تقویت صبر و تحمل مردم در تمامی زمینه‌ها کمک کرد.
فرهادکیایی هدف از ارائه خدمات مشاوره به خانواده‌ها را کاهش مشکلات اجتماعی عنوان کرد و گفت: در ایام قرنطینه و روزهای کرونایی بسیاری از خانواده‌ها دچار مشکل شدند که سعی کردیم با ارائه خدمات مشاوره به آن‌ها کمک کنیم. این اقدام با هدف کاهش مشکلات اجتماعی و به صورت خدمات غیر حضوری در دفتر نماینده ولی فقیه استان  انجام گرفت.
معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه خواهران استان البرز افزود: تعدادی از نیروهای جهادی در حال حاضر در بهشت سکینه فعالیت می‌کنند و  تا کنون هیچ یک از طلاب جهادگر در این حوزه به ویروس کرونا مبتلا نشدند.
او با اشاره به طرح کمک مؤمنانه توسط حوزه‌های علمیه به کمک رسانی هدفمند و منطقه ای مدارس علمیه این استان اشاره و بیان کرد: هر حوزه علمیه جداگانه نیازمندان منطقه خود را شناسایی کرده و بسته‌های غذایی و بهداشتی میان نیازمندان و آسیب دیدگان کرونا ویروس توزیع شد.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha