سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
تجهیز اموات

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد از مشارکت جهادگونه خواهران طلبه استان در تغسیل و تجهیز بانوان فوت شده کرونایی یزد خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین محمود کارگر شورکی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد بیان کرد:‌ با شیوع ویروس منحوس کرونا و فوت  تعدادی از هموطنان‌، طلاب خواهر استان یزد آمادگی خود را  برای تغسیل و تجهیز اموات کرونایی اعلام کردند.

وی توصیه های دین مبین اسلام و حس نوع دوستی را از دلایل مشارکت طلاب در این امر دانست و افزود: طلاب در همه بحران ها، همچون سیل، زلزله ، ویروس کرونا و... در کنار مردم بوده و نقش آفرینی کرده اند.

 مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد از فعالیت ۱۶ بانوی حوزوی در امر تجهیز و تغسیل فوت شدگان کرونایی خبر داد و اضافه کرد:‌ این بانوان در قالب گروه های چند نفره بعد از کسب آموزش های لازم شرعی و بهداشتی به صورت تئوری و عملی، مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: قبل از تجهیز آرامستان برای تغسیل اموات، تیمم بدل ازغسل برای فوت شدگان در بیمارستان انجام می شد که بعد از پیگیری های زیاد توسط مسئولین ذی ربط وآماده شدن زیرساخت های لازم، اکنون با رعایت اصول بهداشتی وشرعی، اموات کرونایی توسط خواهران طلبه غسل، حنوط وکفن وبرای اقامه نماز آماده می شوند.

حجت الاسلام کارگرشورکی از رفع نگرانی خانواده های داغدیده دربحث غسل و تجهیز اموات کرونایی واظهار رضایت و تشکر آنها خبر داد و بیان کرد: طلاب به صورت جهادی و قربة الی الله به این  امور می پردازند و هیچ گونه حق الزحمه ای به جهت تغسیل و تجهیز اموات دریافت نمی کنند.

این مسئول حوزوی اضافه کرد: حقیراز این طلاب ارجمند وخانواده های محترمشان تشکر وقدردانی می کنم که حتی اجازه ماموریت برون استانی نیز برای تغسیل به خواهران طلبه دادند واعزام برای تجهیز اموات انجام شد.

لازم به ذکر است، علاوه بر تغسیل اموات، خواهران طلبه با حضور در منازل خانواده فوت شدگان کرونایی،  آنان را به آرامش و صبر دعوت می کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha