سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
ماه شعبان

حوزه/ بی شک آنچه در توصیف اخلاص بندگی سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام تقریر شده و آنچه به قلم تحریر در خواهد آمد عرق شرم عجز کلام است که در قالب ادبیاتی زمینی تجلی می یابد. ترسیم ژرفای بندگی و عمق ایثار مولا در قالب الفاظ نمی گنجد و الفاظ توانایی و طاقت همگامی با معنا را ندارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دکتر سید مرتضی سقائیان‌نژاد با صدور پیامی حلول ماه شعبان و فرا رسیدن اعیاد شعبانیه را تبریک گفت.

متن پیام شهردار قم به این شرح است:

بسمه تعالی

افق فهم دامنه و برد خلقت نعمت امام حسین علیه السلام با محدودیت‌های ادراکی این جهانی قابل تصور نیست و تحقق معنای ناب بندگی، هستی را متحیر ساخته و بلندای قله‌های رفیع عقلانیت برای شناخت ژرفای عمق این عشق ناکام مانده و این هدیه‌ی زیبای الهی، میزانی برای سنجش نابی عیار بندگی گردید که ماندگاری و تاثیر مکتبش به قدمت تاریخ و به وسعت زمان است.

عطر ناب بندگی ثارالله در فراسوی زمان جریان داشته و این میراث عظیم الهی، فترت‌های زمانی و مکانی را برنمی‌تابد و فطرت‌های اصیل را بسوی خود خوانده و با نور افشانی مصباح هدایت، زوایای تاریک اذهان سرگردان، بصورت هدفمند جهت دار می‌گردند و به زیبائی در تفکیک ادعا یا اثبات می‌درخشد و حجتی الهی بربندگان می‌گردد.

بی شک آنچه در توصیف اخلاص بندگی سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام تقریر شده و آنچه به قلم تحریر در خواهد آمد عرق شرم عجز کلام است که در قالب ادبیاتی زمینی تجلی می یابد. ترسیم ژرفای بندگی و عمق ایثار مولا در قالب الفاظ نمی گنجد و الفاظ توانایی و طاقت همگامی با معنا را ندارد.

چنان این بندگی ناب در حافظه تاریخ شهره می‌گردد که حرمش قبله دل‌های عاشق گشته؛ به پنجره ضریح عشقش، دل‌های شکسته گره خورده؛ پیراهن مشکی عزایش، لباس احرامی برای طواف عشق شده و تربتش مهر قبولی طاعت می‌گردد.

اقیانوس معرفت با فرازهای زیبا، بلند وعمیق اللّٰهُمَّ اجْعَلْنِی أَخْشاکَ کَأَنِّی أَراکَ، وَأَسْعِدْنِی بِتَقْواکَ، وَلَا تُشْقِنِی بِمَعْصِیَتِکَ، وَخِرْ لِی فِی قَضائِکَ، وَبارِکْ لِی فِی قَدَرِکَ، حَتَّیٰ لَاأُحِبَّ تَعْجِیلَ مَا أَخَّرْتَ وَلَا تَأْخِیرَ مَا عَجَّلْتَ در دعای نورانی عرفه موج می‌زند و می‌بایست در مقیاس و شاخص‌های فهم خودمان بازنگری کرده و با جدیت و عقلانیت معطوف به هدف  به بازخوانی و بازشناسی نفس با مجاهده، استقامت و صبر و شکیبایی در مسیر ولایت گام برداریم.

اینجانب ضمن تبریک حلول ماه شعبان و تبریک اعیاد با برکت همچون میلاد سرور و سالار شهیدان مولا امام حسین علیه السلام به پاسداران مجاهد فی سبیل الله و میلاد حضرت ابالفضل العباس علیه السلام سرداری که در تولد بعد از برادر و در شهادت قبل از برادر ادبش شهره افاق می گردد به جانبازان سرافراز و میلاد سید الساجدین امام سجاد علیه السلام که شکوه عظمت عبادتشان ماندگار گردید برای همگان با توفیق الهی و عنایات خاصه امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف در این ماه عظیم و با برکت سلامتی، تندرستی، عافیت و سربازی و خدمت به مردم تحت پرچم ولایت مسالت دارم.

سید مرتضی سقائیان‌نژاد

شهردار قم

دوم شعبان المعظم ۱۴۴۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha