پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام سید محمد رضا ملیحی معاون تهذیب حوزه علمیه همدان

حوزه/ دبیر ستاد حوزوی بحران و حوادث غیرمترقبه حوزه علمیه همدان گفت: از آنجایی که ما خواستار ایجاد وحدت رویه در بحث تغسیل و تدفین می‌باشیم، بنابراین با نظر امام جمعه همدان و حوزه علمیه و متولیان امر بنا شد تا، با انجام موضوع شناسی دقیق، در این زمینه اقدامات لازم برای همکاری‌ها و رفع موانع صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، ستاد حوزوی بحران و حوادث غیرمترقبه حوزه علمیه همدان، ظهر امروز با حضور نماینده ولی فقیه در استان، مدیران حوزه علمیه برادران و خواهران، رئیس مرکز خدمات حوزه و مدیر کل تبلیغات استان، در محل مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) همدان برگزار شد.

حجت الاسلام سید محمدرضا ملیحی، ستاد حوزوی بحران و حوادث غیرمترقبه حوزه علمیه همدان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اعلام این خبر، گفت: پس از تاکید نماینده ولی فقیه در استان همدان و مدیر حوزه علمیه استان، بر اهمیت نحوه تغسیل و تدفین اموات کرونایی، این جلسه برگزار شد.

وی افزود: از آنجایی که ما خواستار ایجاد وحدت رویه در بحث تغسیل و تدفین می‌باشیم، بنابراین با نظر امام جمعه همدان و حوزه علمیه و متولیان امر بنا شد تا با انجام موضوع شناسی دقیق در این زمینه اقدامات لازم برای همکاری‌ها و رفع موانع صورت گیرد.

دبیر ستاد حوزوی بحران و حوادث غیرمترقبه حوزه علمیه همدان، با بیان اینکه مباحث شرعی تجهیز اموات بسیار مورد تاکید است، ابراز داشت: اختلاف نظرها و رفتارها در این مورد، زمینه ساز نگرانی‌هایی برای خانواده‌های درگذشتگان شده است و لذا قرار شد گروهی از کارشناسان دینی و بهداشتی با همکاری یکدیگر در استان به این شرایط سامان دهند.

وی با اشاره به فعالیت‌های جهادی طلاب خواهر و برادر در مبارزه با کرونا در استان، یادآور شد: در پایان این جلسه نیز گزارشی از این اقدامات ارائه شد و مقرر شد تا همه فعالیت‌های حوزوی استان، به جهت جلوگیری از موازی کاری‌ها در ارتباط کامل با ستاد مردمی مقابله با کرونا باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha