شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام سالاری مکی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: بسیاری از ملزومات جهش تولید در بیانیه گام دوم انقلاب به‌صورت زیرساختی دیده شده است، ازاین‌رو تحقق «جهش تولید» درگرو اهتمام و توجه به بیانیه گام دوم انقلاب است.

حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به انتخاب شعار «جهش تولید» برای سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: مقام معظم رهبری سال ۹۹ را طبق نقشه راهی که مد نظر گفتمان انقلاب بود و بر حسب ضرورت‌های مورد نیاز جامعه، سال «جهش تولید» نام‌گذاری کردند و فرمودند جهش تولید ملزوماتی دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه جوانان در سخنرانی نوروزی مقام معظم رهبری به‌صورت ویژه مورد توجه و خطاب قرار گرفته و رهبری تأکید کردند که جوانان یکی از لوازم پیشرفت کشور هستند و از طرفی هر اقدامی در چله دوم انقلاب باید منطبق بر بیانیه گام دوم باشد که نقشه راه حرکت انقلاب اسلامی در چله دوم انقلاب و نظام است، به این نتیجه می‌رسیم که نقش جوانان در تحقق جهش تولید نقشی ویژه است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی اضافه کرد: بر این اساس باید اقدامات سال ۹۹ مبتنی بر مأموریت‌های تمدنی جوانان انقلابی در بیانیه گام دوم باشد، مثلاً وقتی از جهش تولید حرف می‌زنیم باید دقت کنیم برای تحقق این شعار نیاز به دستیابی به تکنولوژی‌های جدید در عرصه صنعتی و تولید محصولات کشاورزی با بازدهی بسیار عالی داریم که این امر مستلزم توجه به مقوله علم و پژوهش هست.

وی ادامه داد: رهبری معظم انقلاب هم در بیانیه گام دوم می‌فرمایند دنیای غرب به برکت دانش خود بود که توانست برای خود ثروت و نفوذ و قدرت ۲۰۰ ساله فراهم کند.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: مقام معظم رهبری شتاب علمی به همراه تلاش اخلاقی و اعتقادی را از رموز پیشرفت در این عرصه می‌دانند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی گفت: اگر قرار است رونق تولید به سمت جهش تولید حرکت سریع داشته باشد قطعاً توزیع عادلانه تسهیلات، نظارت بر هزینه کرد درست تسهیلات، توجه جدی به عرضه درست و منطقی تولیدات در جامعه، جلوگیری از واردات غیرقانونی و قاچاق و بسیاری از مؤلفه‌های جهش تولید نیاز به عدالت اقتصادی دارد.

وی تصریح کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب عدالت اقتصادی یکی از توصیه‌های هفت‌گانه رهبر معظم انقلاب است که فساد اقتصادی را توده چرکین کشورها و زلزله ویرانگر و ضربه زننده به مشروعیت نظام‌ها معرفی کرده‌اند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی ادامه داد: بر این اساس یکی از اصولی‌ترین و مهم‌ترین مؤلفه‌ها برای رسیدن به هدف نام‌گذاری شعار سال موضوع انگیزه بالا و امید هست.

وی افزود: در همین بحران ویروس کرونا اگر شرایط کشور خود را با کشورهای مثلاً پیشرفته و مدعی مقایسه کنیم قطعاً انگیزه اجتماعی و امید به آینده باعث تقویت بنیان‌های گوناگون کشور در عرصه‌های گوناگون مردمی، جامعه پزشکی و درمانی، گروه‌های جهادی و بنگاه‌های کوچک اقتصادی شده است که توانسته‌اند خارج از وظایف اداری یک خدمت بسیار ارزشمند را به جامعه هدیه دهند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی گفت: این امید افزایی را رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم، نخستین و ریشه‌ای‌ترین جهاد معرفی کردند و فرمودند بدون این کلید اساسی همه قفل‌ها، هیچ گامی نمی‌توان برداشت.

وی افزود: درمجموع می‌توان گفت بسیاری از ملزومات جهش تولید در بیانیه گام دوم انقلاب به‌صورت زیرساختی دیده شده؛ اعم از سبک زندگی در جهت ارتقای فرهنگ عمومی جامعه و حمایت از تولید داخل، دشمن‌شناسی و مقابله با استکبار که یکی از انگیزه‌های مهم برای نگاه به داخل و دوری از وابستگی به خارج است و وقتی به این‌ها دقت می‌کنیم لزوم توجه به منشور بیانیه گام دوم انقلاب برای تحقق شعار سال بیشتر رخ می‌نمایاند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha