شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت‌‌الاسلام والمسلمین مهدی ماندگاری

حوزه/ شاید این بلایا مواخذه ما به خاطر بی تفاوتی نسبت به مشکلات دیگران، امر به معروف و نهی از منکر نکردن و بی عدالتی‌هایی باشید که در جامعه رخ داده‌اند با این حال باز به درگاه الهی رو می‌کنیم و از او می‌خواهیم تو که می‌توانی ما را نجات دهی پس این کار را انجام بده.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی ماندگاری در برنامه زنده سیمای مرکز قم که به مناسبت اعیاد شعبانیه و به صورت مستقیم از جوار حرم مطهر امامزاده سید علی(ع) روی آنتن رفت با اشاره به تعطیلی موقت حرم‌های مطهر در قم و دیگر شهرها اظهار کرد: امیدواریم این بحران هر چه سریع‌تر برطرف شود و شاهد بازگشایی حرم‌های امامزادگان باشیم.
وی افزود: به ما یاد داده‌اند که شخص کریم برای کرم خودش شرط نمی‌گذارد ولی ما نیز باید رعایت ادب کنیم و شرط وفاداری و ولایت‌مداری را ارج بنهیم تا از این بحران عبور کنیم.

کارشناس برنامه‌های معارفی سیما با بیان اینکه ائمه اطهار(ع) و فرزندان آنها برای رفع بلایا از سر دنیا دعا می‌کنند گفت: اگر ما هم به وظیفه خود به درستی عمل کنیم، آن وقت در این امر تسریع می‌شود.

وی ادامه داد: خداوند در قرآن کریم وظایف بندگان را مشخص کرده، چرا که او حکیم است و کار بی حکمت نمی‌کند و همچنین مربی اصلی انسان‌هاست.

حجت‌الاسلام والمسلمین  ماندگاری با تاکید بر اینکه باید همه صفات خداوند را به درستی بشناسیم و قبول کنیم گفت: باور کنیم یک بعد این پدیده جدید، تنبیه انسان‌هاست و حضرت آیت‌الله العظمی جواد آملی هم به این مسئله اشاره کرده‌اند.

کارشناس برنامه‌های معارفی سیما با اشاره به فرازی از زیارت شعبانیه خاطرنشان کرد: در این دعای شریف می‌خوانیم اگر تو مرا به خاطر جرمم مواخذه می‌کنی من هم به خاطر لطف و مرحمتت تو را مواخذه می‌کنم، در واقع ائمه اطهار(ع) به ما اجازه‌ داده‌اند به این شکل با خداوند صحبت کنیم.

وی افزود: نباید حقوق‌های نجومی گرفته می‌شد ولی شد، نباید اختلاس می‌شد ولی شد، نباید به طبقه ضعیف فشار وارد می‌کردند ولی این کار را کردند، نباید برخی بی حیایی‌ها و حرام‌خواری‌ها اتفاق می‌افتاد ولی این چنین شد، ممکن است گروهی بگویند ما این کارها را نکردیم ولی در جواب باید گفت در مواجهه با چنین مسائلی سکوت کردید که این خود جرم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین  ماندگاری با بیان اینکه بی خیال بودن نسبت به فجایع انسانی و طبیعی و بلایی که سر دیگران می‌آید هم جرم است گفت: در خیمه امام حسین(ع) بودن شرط و شروطی دارد که یکی از آنها امر به معروف و نهی از منکر است، در زیارت عاشورا هم بر کسانی که در برابر ظلم سکوت کردند لعنت می‌فرستیم.

وی تصریح کرد: نباید اینگونه باشد که دیگران در سختی و مرارت باشند و ما نسبت به آنها هیچ مسئولیتی احساس نکنیم، اگر چنین کردیم، حالا که بیماری وجود دارد فقیر و غنی نمی‌شناسد، اگر دست دیگران را بگیریم، خداوند هم در مشکلات دست جامعه را می‌گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین  ماندگاری گفت: این بیماری یک تلنگر به ماست که وضع و حال یکدیگر را دریابیم و نسبت به هم نوعان خود بی تفاوت نباشیم.

این کارشناس برنامه‌های معارفی سیما با بیان اینکه خیرین و نیکوکاران در واقع ابتدا به خودشان کمک می‌کنند و سپس به دیگران خاطرنشان کرد: شاید این بلایا مواخذه ما به خاطر بی تفاوتی نسبت به مشکلات دیگران، امر به معروف و نهی از منکر نکردن و بی عدالتی‌هایی باشید که در جامعه رخ داده‌اند با این حال باز به درگاه الهی رو می‌کنیم و از او می‌خواهیم تو که می‌توانی ما را نجات دهی پس این کار را انجام بده.

وی ادامه داد: خداوند این بلا را به زودی از سر انسان‌ها بر می‌دارد اما بیاییم به خودمان قول بدهیم واجبات فردی و اجتماعی را به درستی انجام دهیم و از منکرات دوری کنیم، این عمل به واجبات و پرهیز از گناهان هم در انسان‌های عادی باید تجلی پیدا کند و هم در بین مسئولان و مدیران کشور در هر رده و جایگاهی که هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha