جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
اسکندری

حوزه/ سعی کردیم تا آنجا که نیت واقفان اجازه می‌دهد، عواید موقوفات را به سمت تامین نیازهای ضروری مردم سوق دهیم، چه بسیار خانواده‌هایی هستند که در حوزه دارو و درمان با مشکل مواجه هستند و حالا بیشتر به کمک نیاز دارند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری با اشاره به شرایط کنونی جامعه و شیوع بیماری کرونا خاطرنشان کرد: این وضعیت به یاری خداوند برطرف می‌شود به شرطی که ارتباطمان را با خداوند و واسطه‌های معتبر یعنی ائمه اطهار(ع) و امامزادگان حفظ کنیم و متکی به یاری لایزال الهی باشیم.

وی تاکید کرد: غیر از رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی که مورد توجه همگان هست و همچنین محدود کردن رفت و آمدها که بزرگان و مسئولان به آن توصیه می‌کنند، باید به خداوند پناه ببریم و با دعا به درگاه الهی خود را از گرفتاری‌ها برهانیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری درباره فعالیت‌های اداره کل اوقاف استان قم در زمینه مقابله با کرونا و حمایت از نیازمندان گفت: کار سازمان اوقاف، مدیریت موقوفات و جذب خیرین است تا بتوان نیازهای جامعه را برطرف کرد و در شرایط این چنینی به یاری نیازمندان شتافت.

وی تصریح کرد: سعی کردیم تا آنجا که نیت واقفان اجازه می‌دهد، عواید موقوفات را به سمت تامین نیازهای ضروری مردم سوق دهیم، چه بسیار خانواده‌هایی هستند که در حوزه دارو و درمان با مشکل مواجه هستند و حالا بیشتر به کمک نیاز دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری با اشاره به راه‌اندازی مراکز افق در امامزادگان شاخص استان قم عنوان کرد: این مراکز فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و قرآنی را سازمان‌دهی می‌کنند و اکنون در حوزه اجتماعی، بسته‌های معیشتی و بهداشتی برای نیازمندان تامین شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: شناسایی خانواده‌های نیازمند توسط مراکز افق صورت می‌گیرد تا در قالب طرح‌هایی مانند «دستان مهربانی» به آنها کمک شود.

وی با بیان اینکه کار خیر توسط بسیاری از افراد صورت می‌گیرد گفت: با این حال وقتی اینگونه اقدامات از مسیر امامزادگان و حرم‌های مطهر صورت بگیرد ارج و قرب معنوی بیشتری می‌یابد و نیازمندان هم حس و حال بهتری پیدا می‌کنند؛ مراکز افق این آمادگی را دارند که اعانات خیرین و نیکوکاران را جمع‌آوری کرده و به طرق آبرومندانه به نیازمندان برسانند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha