جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مسجدی در بریتانیا که با شبکه مجازی مردم محلی را بهم مرتبط ساخته

حوزه/ کمیته داوطلبان مسجد نورالاسلام با ۱۲ عضو و ۶۰ داوطلب فعال، نه تنها با شبکه اجتماعی مردم و همسایگان را با هم در ارتباط نگه داشته بلکه لوازم بهداشتی و مواد غذایی را نیز به نیازمندان می رساند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از lancashiretelegraph، داوطلبان مسجد بلکبرن در لانکشایر بریتانیا از شبکه‌های اجتماعی به عنوان ابزاری برای همگاهنگ سازی ساکنان محلی به هدف مقابله با شیوع ویروس کرونا بهره گرفته اند.

کمیته داوطلبان مسجد نورالاسلام از واتساپ، گوگل، فیس بوک و سایر ابزارهای آنلاین استفاده کرده اند تا پیام شان را به جوامع محلی برسانند.

یوسف پتال عضو کمیته که یک کمپانی طراحی وب سایت محلی را اداره می کند در خط مقدم استراتژی دیجیتالی مسجد برای هماهنگی با همسایگان قرار داشته و می گوید: ما چند هفته پیش متوجه شدیم که اوضاع جدی است و این کار را شروع کردیم. به عنوان یک کمیته تصمیم گرفتیم تا برنامه ای برای کمک به جامعه تنظیم و تدارک ببینیم و سپس یک گروه واتساپ ایجاد کرده و ساکنان را عضو کردیم.

 آن ها به سرعت پست هایشان را برای ساکنان فرستادند که توجه بسیاری را به خود جلب کرد.

پتال گفت: ما با خودمان فکر کردیم چگونه می توانیم حرف مان را به بقیه منتقل کنیم و به سرعت دست به کار شدیم و اکنون تیمی متشکل از ۱۲ نفر را داریم که با همدیگر صحبت کرده و برای اطیمنان از رسیدن اخبار به همه فعالیت می کنند.

به گفته پتال ۶ داوطلب فعال و تجار محلی این شبکه مجازی را سرپا نگه داشته اند. این داوطلبان برای رساندن مواد غذایی و تجهیزات بهداشتی نیز کمک رسانی می کنند.

 وی خاطرنشان کرد: کسانی اینجا هستند که چون انگلیسی زبان اول آن ها نیست به سختی می توانند مشاوره پزشکی دریافت کنند بنابراین ما به کمک آن ها می شتابیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha