پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
عابدینی

حوزه/ امام جمعه قزوین در برنامه زنده تلویزیونی سروش آسمانی، گفت: تحرکات آمریکا در عراق نشان از عقب‌نشینی آنها دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در برنامه زنده تلویزیونی «سروش آسمانی» که از شبکه قزوین به روی آنتن می رود، اظهار کرد: یکی از فواید نماز جمعه، دیدار مؤمنان با یکدیگر است که این موضوع بسیار پرمعنا، عاطفی، انسانی، فرهنگی و اثرگذار است.  

وی افزود: اینکه مؤمنان در جریان احوال یکدیگر و مشکلات و مسائل یکدیگر قرار می گیرند، برکات بسیاری دارد، اما این حاشیه متن دارد و آن هم مسائل معنوی و دینی است و خدا تأکید کرده است نخستین تجلی انس با یکدیگر این است که انس با خدا را جدی بگیریم.  

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: اگر انس خدا با بنده به جد، دیده نشود هیچ انسی شکل نمی گیرد و اگر انس بنده با خدا شکل بگیرد، تمامی ابعاد معنوی و الهی در انسان تجلی پیدا می کند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: خدا انسان را به اسامی مختلف صدا می کند، اما زمانی که می خواهد سفارش پدر و مادر را بکند، از انسان استفاده می کند و از زیبایی های انس با خدا می گوید.  

وی ادامه داد: ما نیاز داریم انس با خدا را تقویت کنیم و اینکه در نماز جمعه بر تقوا تأکید شده است برای تقویت انس با خداست و باید بدانیم کار غیرتقوایی بریدن رشته های انس با خدا و قرآن است.  

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تبریک میلاد حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان، گفت: حضرت از بزرگ‌ترین جوانمردان تاریخ هستند. جوانمردی تاریخ مصرف ندارد و هیچ‌ وقت تمام نمی‌شود و امروز نیز با وجود گذشت سالها از واقعه عاشورا، جوانمردی حضرت الگوی جوانان ما قرار دارد و پایان پذیر نیست.  

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به در پیش بودن ولادت حضرت صاحب الزمان(عج)، گفت: امام زمان(عج) یعنی امام امید و عدالت، یعنی امام علم و دانش، یعنی امام حمایت از مظلومان و مستضعفان عالم، یعنی امامی که برای رفع کدورت ها و بدی ها و ظلمت ها و جهالت ها و نادانی ها ظهور می کند.  

امام جمعه قزوین عنوان کرد: ظهور امام عصر(ع) وابسته به این است که آمادگی این ظهور در مردم ایجاد شود، یعنی تا زمانی که مردم در دنیا تن به ستم می دهند هنوز آمادگی ظهور حضرت را پیدا نکرده اند. مردمی که تن به ظلم می دهند مظلوم نیستند باید بدانیم که امام زمان(عج) برای مظلومان ظهور می‌کند.  

وی ادامه داد: افرادی که تن به ظلم می دهند، ظلم پذیرند؛ امام عصر(عج) هیچ مناسبتی با ظلم پذیران نداشته و علاقه ای به آنها ندارد. مظلومان مورد حمایت امام قرار می گیرند، این افراد مقابل ظلم واکنش درست انجام می دهند و تلاش و جهادگری می کند مانند مردم یمن، بحرین و فلسطین و غزه و لبنان و سوریه و عراق که با تمام امکانات و تلاش خود مقابل دشمن ایستاده اند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی اذعان کرد: در محور همه جهادگران جهان، ملت مقاوم و بزرگ ایران اسلامی قرار دارد که سالهاست مقاومت دارند و مقابل زورگویی امریکایی ها ایستاده اند، مردم ما مظلوم هستند و در مقابل تحریم و جنگ افروزی ها و بدعهدی های آنها ایستاده اند و خود را تجهیز کرده اند، مردم ایران در عین اینکه مظلوم هستند اما در مقابل ظالم ایستادگی می کنند.

وی یادآور شد: در دوران دفاع مقدس که ما هیچ امکاناتی در اختیار نداشتیم با حمایت خدای متعال و امام زمان(عج) موفق به پیروزی شدیم زیرا مظلومانه و با تمام تلاش و جهادگری خود در میدان مقابله با دشمن قرار گرفتیم. امروز با عنایت الهی به عنوان بزرگترین قدرت جهان شناخته شده ایم.  

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی ابراز کرد: آمریکا در حال برچیدن پادگان های خود در عراق است و این عقب نشینی نشان دهنده قدرت آمریکا نیست بلکه نشان دهنده ضعف آنهاست.

امام جمعه قزوین تأکید کرد: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی بنایشان بر این است که آمریکا باید از منطقه برود، چرا که خدا با ظلم مخالف است و این تصمیم در راستای اراده خداست و این معنا در حال تحقق است و بزودی بساطشان برچیده خواهد شد.  

وی افزود: آمریکا که با ظلم و ستم شکل گرفته است، از درون در حال فروپاشی است و اگر ما هیچ کاری هم به آنها نداشته باشیم، این ساختمان فرو می ریزد، چه برسد به آنکه ما نیز در این فروپاشی همراهی نیز داشته باشیم.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: همه مردم دنیا و پیروان مکتب های آسمانی و حتی آیین های بشر ساخته به شکلی آینده را امیدوار می بینند و در انتظار آینده روشنی هستند. در مکتب اهل بیت(ع) موضوع انتظار برای مسلمانان از هر لحاظ روشن و شفاف است، اما در مکاتب دیگر موضوع انتظار شفاف و روشن نیست.

وی ابراز کرد: مهندسی روشن و شفاف و امیدبخش جهان، فقط در مکتب اهل بیت(ع) رقم می خورد، زیرا ما ریشه های وحیانی داریم که در قرآن کریم از آینده جهان به ما خبر داده اند. اینکه ما در بحران ها مردم را به بندگی سفارش می کنیم این موضوع ریشه قرآنی دارد، زمانی که لیاقت بشر برای بندگی و کمال افزایش می یابد یعنی ما در حال زمینه سازی برای ظهور منجی عالم بشریت هستیم.

امام جمعه قزوین در پایان عنوان کرد: امیدواریم همه با همان حال دعا و معنویت همیشگی خود را برای استقبال از ماه شریف و مبارک رمضان آماده کنیم و بتوانیم از برکات این ماه مبارک بدون استرس بیماری کرونا بهره مند شویم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha