پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 894115
۱۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴
کرونا

حوزه/ طبق گفته محققان، کرونا روی پلاستیک و استیل بیشتر از هر سطح دیگری قابلیت انتقال خود را حفظ می‌کند. یعنی ۲ تا سه روز این ویروس همچنان روی سطح پلاستیکی «زنده» باقی می‌ماند.

به گزارش خبرگزاری حوزه  اگر فردی عطسه یا سرفه کند، ویروس کرونا پس از خروج از بدن فرد می‌تواند در حالت قطرات ریز تا سه ساعت در محیط دوام بیاورد. در مورد دستگیره‌ها نیز باید گفت دستگیره‌های مسی سریع‌تر از هر سطح دیگری ویروس کرونا را از کار می‌اندازند. همچنین کرونا روی فلز مسی نهایتاً چهار ساعت دوام می‌آورد.

طبق گفته محققان، کرونا روی پلاستیک و استیل بیشتر از هر سطح دیگری قابلیت انتقال خود را حفظ می‌کند. یعنی ۲ تا سه روز این ویروس همچنان روی سطح پلاستیکی «زنده» باقی می‌ماند.

بنابر تحقیقات متفاوتی که تاکنون انجام شده است، ویروس کرونا می‌تواند تا بیست و چهار ساعت روی گوشی‌های هوشمند و صفحه نمایش آن‌ها دوام بیاورد. پژوهش‌های دیگر این عدد را تا ۹۶ ساعت هم برآورد می‌کنند. آزمایش‌ها نشان داده است که الکل ۶۲ تا ۷۱ درصد، مواد ضدعفونی کننده خانگی حاوی کمتر از ۰.۱ درصد هیپوکلریت سدیم یا حاوی ۰.۵ درصد ماده سفیدکننده پروکسید هیدروژن می‌توانند در عرض کمتر از یک دقیقه ویروس کرونا را از بین ببرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha