جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مدیر عامل هلال احمر قم

حوزه/ هلال احمر، منبع آرامش برای افرادی است که در آلام و دشواری‌های زندگی به دنبال مرهمی برای دردهای خود هستند. و چه نیکوست که جوانان پر افتخار این مرز و بوم با انرژی و نشاط برای خدمت به انسان ها در این جمعیت مردمی به عنوان پیام آوران صلح و آرامش در لحظات پرتنش و پردرد شناخته شده اند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، متن پیام مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم به مناسبت میلاد حضرت علی اکبر علیه السلام و روز جوان به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم

جوانی بهترین و حساس ترین دوره ی عمر هر انسان به حساب می آید. در همین دوره است که انسان می تواند سرنوشت خویش را رقم بزند و افق آینده ی خود را روشن و درخشان و یا آن را تیره و تار سازد.

قالب وجودی یک انسان در دوره ی جوانی شکل می گیرد و آینده ی او هم بر این اساس رقم می خورد. در هر عصری جوانان بیشتر مورد توجه اند و در شکل گیری موضوعات مختلف در جوامع نقش مؤثری ایفا می کنند.
قرآن کریم هم با طرح الگوهایی از جوانان شایسته، همانند جوانان اصحاب کهف، نکات اخلاقی و تربیتی، سیمای جوان شایسته را ترسیم می کند.

نَحْنُ نَقُصُّ عَلَیکَ نَبَاَهُمْ بِالْحَقِّ اِنَّهُمْ فِتْیَهٌ آمَنوا بِرَبِّهِمْ وَ زِدْناهُمْ هُدیً؛
ما خبر آنان (اصحاب کهف) را بر تو درست حکایت می کنیم، آنان جوانانی بودند که به پروردگارشان ایمان آورده بودند و ما بر هدایتشان افزودیم. [سوره کهف، آیه ۱۳]

و در این زمان، نام نهادن روز ولادت حضرت علی اکبر(ع) جوان تاریخ ساز اسلام، که به حق الگویی شایسته برای جوانان است به نام جوان انتخابی ارزشمند و پسندیده است.

در این میان، جمعیت هلال احمر به عنوان نمادی از نوعدوستی و صلح، جایگاهی کم نظیر در میان جوانان دارد و چنان که امام صادق علیه السلام فرمودند: “عَلَیکَ بِالأَحداثِ فَإِنَّهُم أسرَعُ إلی کُلِّ خَیرٍ؛ جوانان را دریاب، زیرا که آنان سریع تر به کارهای خیر روی می آورند.” و هلال احمر محل امنی برای رشد و پویایی و توانمندسازی جوانان سالم سرزمین ایران است.

هلال احمر، منبع آرامش برای افرادی است که در آلام و دشواری‌های زندگی به دنبال مرهمی برای دردهای خود هستند. و چه نیکوست که جوانان پر افتخار این مرز و بوم با انرژی و نشاط برای خدمت به انسان ها در این جمعیت مردمی به عنوان پیام آوران صلح و آرامش در لحظات پرتنش و پردرد شناخته شده اند.

خدمت داوطلبانه در جمعیت هلال احمر افتخار بزرگی است که نصیب جوانان شده است؛ تلاشگرانی که در جامه‌های احسان و مهربانی، بودنشان مرهمی بر زخم‌های کسانی است که در حوادث آسیب می‌بینند و دستانشان یاری گر و حامی همگان است.

بخش عظیمی از موفقیت های جمعیت هلال احمر مرهون همت، تلاش و جهاد جوانان در عرصه های فرهنگی و امدادی است. و اکنون نیز همچون گذشته حضور این قشر سرنوشت ساز و سرمایه های ارزشمند در پوشش جوانان آماده و پویا و امدادگران جوان برای خدمت رسانی پررنگ در حوادث و دشواری های کشور مشهود و سند افتخاری بزرگ برای خانواده بزرگ هلال احمر به شمار می رود.

اینجانب با سپاس از همت سازنده و تلاش های شما عزیزان ضمن تبریک این روز گزامی به جوانان پرتلاش و فعال هلال احمر استان قم، توفیق روز افزون همگان را در مسیر تحقق اهداف متعالی انسانی، تحت عنایات حضرت ولی عصر(عج) از درگاه احدیّت مسألت می نمایم.

دکتر محمد گل فشان مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم_ ۱۱ شعبان المعظم ۱۴۴۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha