سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
الشيخ حسين الديهي

حوزه/ شیخ حسین الدیهی شب گذشته در سخنانی با اشاره به شیوع بیماری کرونا در بحرین و در خطر بودن جان زندانیان سیاسی خواستار آزادی این زندانیان و حفظ جان آنها شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه شیخ حسین الدیهی معاون دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین شب گذشته در سخنانی با اشاره به شیوع بیماری کرونا در بحرین و در خطر بودن جان زندانیان سیاسی خواستار آزادی این زندانیان و حفظ جان آنها شد.

وی گفت: در درگاه خداوند منان آرزومندم که در این لحظات که با شما سخن می گویم در صحت و سلامت کامل باشید و خداوند هرگونه  بلا را از شما دور بدارد و با چشم همیشه بیدار خودش از شما محافظت نماید که خداوند بر همه چیز قادر است.همانطور که می بینید همه ما در شرایط حاضر که امت و همه جهان از آن رنج می برند، توانایی ها و امکانات کمی برای مقابله با این بیماری همه گیر (کرونا) -که همه عالم به آن دچار شده اند- در اختیار داریم و همه در حال رنج و ناله و فریادند.

الدیهی گفت: همانطور که در جریانید در زندان های بحرین هزاران زندانی سیاسی تحت تاثیر محیط نامناسب زندان ها که همه ما از آن مطلعیم، در تنگنا، سخت ترین و بدترین شرایط به سر می برند و با شایع بودن بیماری های مختلف، شرایط غیر بهداشتی زندان ها، فراهم نبودن خدمات کافی در زندان ها، با وجود همه این عوامل اگر ویروس وارد زندانها شود عزیزان ما را از بین خواهد برد.

عضو ارشد جمعیت الوفاق ادامه داد: اکنون در سایه این وضعیت و همچنین در سایه شرایط سخت جهانی و با در نظر گفتن شرایط کشورمان و واقعیت جاری در زندان ها زندان های کشورمان، زندان های بحرین دعوت و توصیه ای انسانی و مخلصانه از سوی مردی با صداقت دلسوز و دوستدار ملت، میهن، خاک و مصالح آن

که همیشه مدافع رشد و پیشرفت کشور بوده و هست یعنی "حضرت آیت الله شیخ عیسی قاسم" در روز گذشته بیان شده است؛ دعوتی برای آزادی تمامی زندانیان (سیاسی) که این دعوت صریحا و به وضوح بر خواسته از بعدی انسانی است و هدفی جز حفظ جان (این افراد) ندارد، که اگر خدای ناکرده واقعه مذکور (ورود کرونا به زندانها) رخ دهد فاجعه به بار خواهد آورد و عزیزان ما و تمامی وطن را به بلا و گرفتاری عظیمی دچار خواهد کرد که تبعات آن بسیار وخیم خواهد بود.

وی ضمن رد کردن ادعای برخی دشمنان مبنی بر تهدید آمیز بودن سخنان شیخ عیسی قاسم گفت: (باید بگویم که) شیخ عیسی قاسم در طول عمرش هیچ کسی را تهدید نکرده است؛ این مرد دوستدار و دلسوز وطنش است؛ از حقوق وطن و شهروندان آن دفاع می نماید و تا کنون تهدید نکرده و تهدید هم نخواهد کرد.

و دعوت او دعوتی انسانی و از سر محبت است. شیخ پیش از آنکه فاجعه رخ دهد هشدار داده است تا به تراژدی تبدیل نشود و بنا بر آنچه در این دعوت انسانی از سوی آیت الله شیخ عیسی قاسم مطرح شده مقصود آن حفظ میهن و سلامت فرزندان زندانی آن است و ما (در جمعیت الوفاق) برای خلاصی یافتن عزیزان مان در زندان ها از ظاهر و باطن این دعوت، اعلام حمایت می نماییم.

شیخ الدیهی خاطرنشان کرد: رژیم بحرین هم باید از تجربه های کشورهای دیگر درس بگیرد و از تجربه کشور هایی که اینگونه تدابیر را (در خصوص آزادی زندانیان ) بکار بسته اند بیاموزد، زیرا این تجربه آموزی عیب نیست و ما می دانیم بسیاری از کشورها به این تدابیر اقدام کرده اند تا جلوی وقوع پیشامدهای دشوار در صورت شیوع ویروس جدید کرونا در زندان ها را بگیرند و به عنوان مثال ایتالیا، عراق، اتیوپی، سودان و ایران زندانیان خود را آزاد کردند، از خوف اینکه این افراد مبتلا به این بیماری همه گیر شوند زندانی های بسیاری را آزاد کردند.

وی ادامه داد: همچنین از همه، همه مخلصان، همه دلسوران این کشور دعوت می نماییم تا همگی از دعوت ایشان حمایت نمایند تا ترغیبی و تشویقی برای عملی ساختن این دعوت برای آزادی برادران و عزیزان مان از زندان های بحرین باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha