جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
روز جهانی بهداشت

حوزه/ هنر سالم زیستن، یکی از بزرگترین دغدغه ها و ایده آل های بشر امروز است. هنری که تنها در دایره دستاوردها و در تامین سلامت جامعه میسر می گردد. هر جامعه ای برای داشتن یک زندگی باکیفیت، ناگزیر باید به سلامت فردی و اجتماعی توجه داشته باشد، چراکه سلامت یکی از مهم ترین مولفه های زندگی انسانی و بنیان توسعه پایدار در هر کشوری است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، متن پیام تبریک معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم به مناسبت روز جهانی بهداشت به این شرح است:

هنر سالم زیستن، یکی از بزرگترین دغدغه ها و ایده آل های بشر امروز است. هنری که تنها در دایره دستاوردها و در تامین سلامت جامعه میسر می گردد. هر جامعه ای برای داشتن یک زندگی باکیفیت، ناگزیر باید به سلامت فردی و اجتماعی توجه داشته باشد، چراکه سلامت یکی از مهم ترین مولفه های زندگی انسانی و بنیان توسعه پایدار در هر کشوری است.

هفتم آوریل، روز جهانی بهداشت که امسال برابر با نوزدهم فروردین ماه است، فرصتی مغتنم برای بیان اهمیت سلامت در زندگی فردی و اجتماعی و تبیین جایگاه آن در تحقق توسعه پایدار است. این روز نمادی از مشارکت و مسئولیت پذیری همه جامعه با هدف ارتقاء آگاهی و سواد سلامت، بهبود کیفیت زندگی و بالندگی جامعه است. 

امسال به روز جهانی بهداشت رسیدیم در حالی که یکی از بزرگترین تهدیدهای جهانی سلامت در صد سال گذشته یعنی بحران کرونا ویروس روی داده است. دیدیم که نیروهای انسانی بهداشت و درمان چگونه با از خود گذشتگی و فداکاری، مرزهای ترس و وحشت را در نوردیدند و به دل حادثه زدند و با گذشتن از خوشی خود در راه تسکین ناخوشی اجتماع قدم گذاشتند. 

اینجانب این روز را به همه خادمین بخش سلامت، خصوصا مدیران، اساتید، کارکنان، دانشجویان و کلیه پرسنل دانشگاه علوم پزشکی قم تبریک عرض نموده و از خداوند متعال سلامت و توفیقات روزافزون را برای همگان مسئلت می نمایم.

دکتر سیامک محبی- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha