جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
پیام تسلیت

حوزه/  دبیرخانه همایش کتاب سال حوزه، ضمن ارج‌گذاری به خدمات علمی مرحوم استاد رضا بابایی، درگذشت این نویسنده حوزوی را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در پیام تسلیت دبیرخانه همایش کتاب سال حوزه در پی درگذشت استاد رضا بابایی آمده است: استاد رضا بابایی، نویسنده، پژوهشگر، استاد حوزه و دانشگاه، عضو هیئت داوری ادبیات و هنر کتاب سال حوزه و برگزیده دوره‌های مختلف این همایش، پس از تحمل رنج یک دوره بیماری، دعوت حق را لبیک گفت.

استاد رضا بابایی، نویسنده، پژوهشگر، استاد حوزه و دانشگاه، عضو هیئت داوری ادبیات و هنر کتاب سال حوزه و برگزیده دوره‌های مختلف این همایش، پس از تحمل رنج یک دوره بیماری، در سن ۵۶ سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

 پژوهش‌های استاد بابایی، در حوزه مثنوی معنوی در جامعه ادبی کشور بسیار مهم و اثرگذار بود به طوری که از ایشان به عنوان یکی از سرشناس‌ترین اساتید ادبیات فارسی در حوزه علمیه نام می‌بردند.

 تالیف کتاب‌هایی چون «دیانت و عقلانیت»، «آیین قلم»، «بهتر بنویسیم»، «نگاهی به اعجاز بیانی قرآن»، «پیوند جان و جانان» و … از جمله آثار گران‌سنگ این استاد حوزه و دانشگاه است.

عضویت در هیئت‌داوری ادبیات و هنر همایش کتاب سال حوزه و مدیریت این گروه علمی، از جمله خدمات ماندگار این استاد برجسته در حوزه علمیه بود.

 آثار متعدد علمی این استاد حوزه و دانشگاه بارها در همایش‌های مختلف علمی و همایش کتاب سال حوزه حائز رتبه برتر شد که از میان آن‌ها کتاب «بهتر بنویسیم»، در دوره چهاردهم  کتاب سال حوزه (۱۳۹۱) حائز رتبه «برگزیده» شد. 

 همچنین کتاب «پیش‌شرط‌های پژوهشی در علوم دینی» در دوره‌ دوم (۱۳۷۹) و کتاب « درآمدی بر دین‌ّشناسی حافظ» در دوره ششم (۱۳۸۳) به عنوان اثر «شایسته‌تقدیر» معرفی گردید. 

 شورای علمی پنجمین همایش کتاب سال حوزه نیز در سال ۱۳۸۲ کتاب دیگر استاد را با عنوان «حکایت پارسایان» «شایسته تحسین» دانست.

 دبیرخانه همایش کتاب سال حوزه ضمن ارج‌گذاری خدمات علمی استاد رضا بابایی، درگذشت ایشان را به خانواده آن مرحوم و شاگردان و علاقه‌مندان ایشان تسلیت می‌گوید. خداوند متعال روح آن فقید سعید را با انبیا و اولیا محشور نموده و به خانواده ایشان صبر و اجر عنایت فرماید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha