جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مشاوره تلفنی

حوزه/ مدیر موسسه آموزش عالی حوزوی زینبیه کرج از ارائه خدمات مشاوره تلفنی و پایش سلامت شهروندان استان البرز توسط طلاب خواهر مدرسه علمیه خوهران زینبیه سطح 2 و 3 در راستای مدیریت بحران کرونا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مرضیه عبدلی با اشاره به اینکه در طی روزهای اخیر و در خلال شیوع ویروس منحوس کرونا برنامه‌های مشاوره  عمومی، با پرسش‌های مردمی فراوان در خصوص بیماری کووید ۱۹ و نیز سلامت روان مواجه بود که در همین راستا، برنامه ریزی‌ها برای پاسخگویی و مشاوره به این مطالبه مردمی، صورت گرفته است، اظهار داشت: ارائه خدمات مشاوره تلفنی و پایش سلامت شهروندان استان البرز توسط طلاب خواهر مدرسه علمیه خوهران زینبیه سطح 2 و 3 در راستای مدیریت بحران کرونا انجام می‌شود.

وی افزود: کادر و اساتید این مرکز حوزوی با تمام توان و با روحیه‌ی تحسین برانگیز، برای مقابله با  بیماری کرونا و کاستن از عوارض آن و ترمیم آلام ناشی از این بیماری بر پیکره‌ی اجتماع، صحنه های زیبایی از جهاد و همدلی را به تصویر کشیدند.

مدیر موسسه آموزش عالی حوزوی زینبیه کرج با بیان اینکه طلاب و کادر این مرکز، در همکاری و تعامل با گروه‌ جهادی مشکات، تاکنون دوخت حدود 8000 ماسک را به عهده گرفته‌اند، افزود: به منظور جلوگیری از تجمع افراد و رعایت پروتکل های بهداشتی، ماسک های آماده دوخت و سایر وسایل مورد نیاز توسط معاونت فرهنگی مدرسه به دست عزیزان داوطلب رسید، تا در منزل به کار دوخت ماسک ها بپردازند.

وی تصریح کرد: از دیگر فعالیت های این مرکز معرفی طلاب داوطلب جهت تطهیر و تغسیل اموات بود که با وجود مخاطرات این کار خواهران جهادگر این مدرسه در این کار پیش‌قدم و حدود 7 نفر از آنها برای آموزش و انجام مأموریت در این زمینه، معرفی شدند.

دکتر عبدلی از دیگر کارهای ضروری در این ایام را  توجه به معیشت نیازمندان و اقشار آسیب دیده از کرونا دانست و اظهار داشت: تهیه ارزاق، بسته های غذایی، کمک‌های نقدی و توزیع آن بین نیازمندان و اقشار آسیب دیده از کرونا از دیگر فعالیت های این مدرسه بوده است.

وی بیان کرد: مدیریت فضای مجازی، تقویت روحیه و عمق بخشی به باورهای دینی خصوصا در ماه‌های با فضیلت رجب و شعبان نیز بسیار مورد توجه و اهتمام بوده است، تا در گذر از این ابتلاء الهی، پایه های ایمانی تقویت شده و توجهات حقیقی به محضر باریتعالی و نیز توسل به ائمه اطهار علیهم السلام بیشتر شود.

وی در ادامه تصریح کرد: در این راستا از سخنرانی ها، کلیپ‌ها، متن ها و سایر محتواهای مرتبط و اثرگذار، استفاده و نیز در صیانت از باورهای دینی مردم که وظیفه‌ی اصلی حوزه‌های علمیه است مشاوران و مبلغان توانمند به پاسخگویی شبهات اهتمام ویژه داشته‌اند.

دکتر عبدلی با اشاره به معرفی کتاب‌های مفید در راستای پویش #در-خانه-بمانیم-کتاب-بخوانیم،گفت: شروع سیر مطالعاتی نهج البلاغه خوانی با عنوان در سایه سار نهج البلاغه از جمله این فعالیت هاست.

وی در پایان خاطر نشان کرد: شفای عاجل بیماران و شادی ارواح درگذشتگان را از درگاه الهی مسئلت می نمائیم و امید آن داریم که این فعالیت ها، مورد رضایت ولی الله الاعظم ارواحناله الفداه قرار گرفته و هرچه زودتر این بیماری از جامعه‌ی بشریت رخت بربندد.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha