جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مهدویت

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق(ع) تصریح کرد: آموزه ها و مفاهیم ناب مهدوی امروزه باید با استفاده از ظرفیت فضای مجازی به نسل جوان منتقل شود.

مهدی اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن تبریک فرارسیدن نیمه شعبان اظهار داشت: هر چند که امسال به جهت شیوع ویروس نحس کرونا، امکان برگزاری مجالس و محافل مذهبی و نیز آذین بندی کوچه و خیابان همچون سال های گذشته برای آحاد مردم و محبان امام زمان(عج) در این ایام فراهم نیست اما به هر حال یکی از وظایف مهم ما در قبال حضرت ولی عصر(عج)، تلاش در جهت ترویج فرهنگ و آموزه های ناب مهدوی است.

وی افزود: با توجه به این که در شرایط کنونی اکثریت قاطع مردم در خانه ها هستند و تجمعات چندانی خارج از منازل وجود ندارد، لذا به نظر بنده، ما باید با بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، در قالب های جذاب رسانه ای و هنر، معارف مهدوی را به جامعه به خصوص در رابطه با نسل جوان منتقل کنیم.

این استاد دانشگاه همچنین با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) مبنی بر این که با فضیلت ترین جهاد امت من انتظار فرج است، اظهار داشت: انتظار فرج به هیچ وجه به معنای خمودگی و انفعال نیست بلکه اتفاقاً در درون خود، پویایی و تلاش و تحرک مضاعفی دارد به این معنا که یک منتظر واقعی حضرت حجت(عج) همه تلاش خود را در مسیر اصلاح فردی و جمعی به کار می گیرد و نسبت به مسایل کشور و جهان حساس و پیگیر است.

وی افزود: امروز یکی از مهم ترین کارهای ما باید پاسخ به انبوه شبهات مغرضانه دشمنان در خصوص مهدویت و موضوع انتظار باشد و این که از طریق رسانه های نوین مثل شبکه های اجتماعی و بهره گیری حداکثری از ظرفیت هنر و رسانه در این باره بتوانیم از معارف و آموزه های مهدویت به درستی دفاع کنیم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha