شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
معاون آموزش حوزه علمیه مازندران

حوزه/ معاون آموزش حوزه علمیه مازندران با بیان این که اعتقاد به انتظار و مهدویت، موجب تقویت امید به زندگی و همچنین نشاط و پویایی در جامعه اسلامی خواهد شد، گفت: مهدویت و انتظار به هیچ عنوان با سستی و ایستایی سازگاری ندارد بلکه عامل تحرک و پویایی جامعه اسلامی است.

حجت الاسلام قائمی، معاون آموزش حوزه علمیه مازندران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران با تبریک فرا رسیدن اعیاد شعبانیه به ویژه میلاد با سعادت حضرت ولیعصر(عج)، انتظار و مهدویت را از جمله مهم ترین مسائل جامعه اسلامی عنوان کرد.

وی با بیان این که جامعه اسلامی بر سه بال غدیر، عاشورا و مهدویت استوار است، افزود: دشمنان در طول تاریخ همه توان خود را به کار گرفتند تا این سه اصول مهم را در جامعه اسلامی کمرنگ کنند که شکست خوردند.

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که توجه به انتظار و مهدویت، عامل رشد و تعالی جامعه اسلامی است، خاطرنشان کرد: مسأله مهدویت تنها مختص شیعه نیست بلکه همه ادعیان الهی به مسأله ظهور اعتقاد دارند.

حجت الاسلام قائمی با بیان این که دشمنان دین با بهره گیری از ابزارهای مختلفی تلاش کردند تا مسأله مهدویت را بی اهمیت جلوه دهند، بیان داشت: این در حالی است که تعالی و سعادت جامعه بشری در گرو اعتقاد به انتظار و مهدویت است.

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که متأسفانه در طول تاریخ دست های پنهان بسیاری برای شبهه افکنی و ترویج بدعت و خرافه گام های بسیاری برداشتند، گفت: امروز باید از همه ظرفیت های تبلیغی موجود به منظور جهادی شدن فرهنگ مهدویت و انتظار بهره گرفته شود.

وی در ادامه سخنان خود به برخی ویژگی های جامعه مهدوی اشاره کرد و افزود: چنین جامعه ای باید همه توان و تلاش خود را در جهت تقویت دین و ارزش های الهی به کار گیرد.

حجت الاسلام قائمی، اندیشه انتظار را یکی از بهترین راه های مقابله با توطئه ها و هجمه های دشمنان دانست و خاطرنشان کرد: با ترویج و گسترش این فرهنگ ناب می توانیم توطئه های دشمنان را خنثی کنیم.

معاون آموزش حوزه علمیه مازندران با بیان این که انتظار، امید به آینده را در جامعه اسلامی تقویت و رشد می دهد، تصریح کرد: در این روزها که کشورمان درگیر مقابله با یک ویروس منحوس است، تقویت امید و انتظار در جامعه امری ضروری است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که اعتقاد به انتظار و مهدویت، موجب تقویت امید به زندگی و همچنین نشاط و پویایی در جامعه اسلامی خواهد شد، افزود: مهدویت و انتظار به هیچ عنوان با سستی و ایستایی سازگاری ندارد بلکه عامل تحرک و پویایی جامعه اسلامی است.

وی با اشاره به این که جامعه پویا و با نشاط در برابر توطئه دشمنان با قدرت خواهد ایستاد، بیان داشت: در شرایطی که دشمن همه توان خود را برای ایجاد فضای یأس و ناامیدی در جامعه به کار گرفته، ترویج و گسترش فرهنگ انتظار می تواند نشاط و پویایی را به جامعه بازگرداند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha