جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جواد معین

حوزه/ مقالات دو فصلنامه «آموزه های نوین کلامی» در پایگاه سیویلیکا (Civilica ) نمایه سازی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مشهد، دو فصلنامه « آموزه های نوین کلامی» در راستای فعالیت های تحوّلی این حوزه بر اساس شعار «جهش تولید» مدنظر مقام معظم رهبری، پس از اخذ مجوز انتشار از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دریافت شماره ISSN از سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران به همت اداره نشر و تولیدات علمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان در پایگاه سیویلیکا نمایه سازی شد.

حجت الاسلام جواد معین، مسئول اداره نشر و تولیدات علمی حوزه علمیه خراسان اظهار داشت: دو فصلنامه آموزه های نوین کلامی، دربردارندۀ مقالات علمی طلاب خراسان در حوزه فلسفه و کلام اسلامی و با رویکرد انعکاس جدیدترین دستاورهای علمی و نظریات نوین کلامی است که زمینه‌ای را برای تبادل اندیشه و همکاری دانش‌پژوهان، پژوهشگران، طلاب و اساتید حوزه علمیه فراهم می‌کند. از این رو جهت ایجاد بستری مناسب به منظور جلوگیری از پراکنده شدن نتایج مطالعات محققان ایرانی، این نشریه در پایگاه سیویلیکا قرار گرفت و نمایه سازی شد.

وی افزود: یکی از دستاوردهای این پایگاه در هم شکستن تمرکزگرایی و از بین بردن مرزهای جغرافیایی و فواصل برای دسترسی به اطلاعات و دانش می باشد.

حجت الاسلام معین گفت: سیویلیکا یا مرجع دانش، یک پایگاه اینترنتی (وب سایت) خصوصی است که به نمایه‌سازی و نشر مجموعه مقالات همایش ها، مجلات و کنفرانس‌های داخل کشور می‌پردازد که توسط تعدادی از دانشگاه‌ها و کنگره‌های ایران به عنوان مرجع پایگاه تخصصی معرفی می‌شود، لذا، عضویت در این پایگاه ها و نمایه سازی مقالات، از جمله امتیازات یک نشریه محسوب می شود که معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان بدان پرداخته است.

مسئول اداره نشر وتولیدات علمی معاونت پژوهش حوزه خراسان افزود: در حال حاضر اکثر مراکز علمی و دانشگاهی کشور از جمله پژوهشگاه حوزه و دانشگاه قم، مرکز تحقیقات صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، شورای عالی انقلاب فرهنگی، دانشگاه تهران، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دانشگاه الزهرا(س)، دانشگاه صدا و سیما، دانشگاه افسری امام علی(ع)، دانشگاه امام صادق(ع) و ... در این پایگاه اینترنتی که از سال ۱۳۸۴ آغاز به فعالیت نموده و نمایه کردن و انتشار مقالات را بر عهده دارد، مقالات دانش پژوهان و محققان خود را در پایگاه سیویلیکا ارائه می دهند.

شایان ذکر است، نشریه « آموزه های نوین کلامی» در پایگاه سیویلیکا به آدرس https://www.civilica.com/JournalIssue-JR_NTT-۲-۲.html و اطلاعات پایه و داده های شماره های این نشریه نیز در پایگاه مرجع مجلات علمی در آدرس https://JREF.ir/۲۳۸۹ قابل نمایش و مشاهده می باشد.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha