پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام عسگر دیرباز

حوزه/عضو خبرگان رهبری بابیان این‌که پیشرفت و رشد حق طبیعی هر ملتی است، گفت: توسعه فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای برای رعایت حقوق بین نسلی لازم و ضروری است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عسکر دیرباز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به ۲۰ فروردین‌ماه و روز ملی فناوری هسته‌ای اظهار داشت: موضوع هسته‌ای و داشتن فناوری هسته‌ای از زمان طاغوت آغازشده و مکانی در بوشهر نیز برای ساختن نیروگاه هسته‌ای تجهیز شده بود.

وی ادامه داد: بعد از انقلاب دوباره فعالیت هسته‌ای کشور شروع شد به‌طوری‌که کشورهای متعددی آمدند و رفتند اما به وعده‌های خودشان عمل نکردند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دیرباز بومی کردن صنعت هسته‌ای را مهم شمرد و بیان داشت: به‌هرحال مسئولین دوراندیش کشورمان و در رأس آن‌ها مقام معظم رهبری به این فکر افتادند که برای رعایت حقوق بین نسلی فنّاوری هسته‌ای را بومی کنند چراکه منابع نفت و گاز به‌هرحال روزی به پایان خواهند رسید.

وی ابراز داشت: درنهایت با به میدان آمدن دانشمندان کشور ما توانست به فناوری هسته‌ای صلح‌آمیز دست بیاید و در این مسیر گام‌های درستی را بردارد.

عضو خبرگان رهبری ابراز داشت: بحمدالله دانشمندان کشورمان درزمینهٔ غنی‌سازی و تولید سانتریفیوژ پیشرفت‌های خوبی داشتند به‌طوری‌که دولت‌های غربی را شگفت‌زده کرده و از راه‌های مختلف به دنبال محدود کردن کشور وارد شده‌اند.

وی به برجام و خوش‌بینی بیش‌ازحد به آن اشاره کرد و ابراز داشت: مسئولان دولتی نسبت به آمریکا و کشورهای اروپایی خوش‌بینی زیادی به خرج دادند و درنهایت با خروج آمریکا مشخص شد نباید به این کشورها و در رأس آن استکبار جهانی اعتماد کرد.

عضو خبرگان رهبری تأکید کرد: ملت ایران از برجام خیری ندید اما بااین‌حال کشورمان باعزت وارد مذاکرات شد و اصل عزتمندی را که رهبری تأکید داشتند رعایت شد.

وی افزود: به‌هرحال برخی از خواص که به مذاکرات خوش‌بین بودند پی بردند که این کار اشتباه بود است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دیرباز خاطرنشان کرد: حرکت در مسیر صلح‌آمیز هسته‌ای امروز با شتاب ادامه دارد و قطعاً پیشرفت‌های خوبی نیز در این زمینه در سال‌های پیش رو محقق خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha