جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام عیسی برادری- امام جمعه تکاب

حوزه/ حجت الاسلام برادری گفت: از روز اول شیوع ویروس کرونا در شهرستان تکاب دفتر امام جمعه با همکاری هیئات مذهبی، مواد ضدعفونی، ماسک و دستکش بین نیازمندان و نیروهای جهادی توزیع کرده است.

حجت الاسلام عیسی برادری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در آذربایجان‌غربی با اشاره به وظیفه مؤمنین در عصر غیبت، اظهار داشت: امروز شناساندن امام عصر(عج) به جامعه وظیفه همه مؤمنین است و با توجه به این‌که امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا اجتماعات و مراسمات ماه شعبان بنا به توصیه‌های بهداشتی تعطیل شده است، باید از ظرفیت شبکه‌های مجازی برای تبیین شاخصه‌های منتظران واقعی استفاده کرد.

وی ادامه داد: دعا، ختم قرآن، ختم صلوات، خیرخواهی برای مسلمانان، پرهیز از گناه، تهذیب نفس و صدقه و قربانی برای امام عصر(عج) و ارتقاء سطح آگاهی‌های دینی و انقلابی از جمله وظایف مهم منتظران در دوران غیبت است.

امام جمعه تکاب در ادامه با اشاره به فعالیت‌های دفتر امام جمعه این شهرستان در ایام شیوع بیماری کرونا، تصریح کرد: با همکاری هیئات مذهبی، طلاب و روحانیون، کمک‌های مردمی جمع‌آوری شده است و بخشی از آن برای خرید ماسک اِن 95 هزینه شد و در اختیار نیروهای جهادی که در سطح شهرستان به گندزدایی و ضدعفونی معابر مشغول هستند، قرار گرفت.

وی ادامه داد: تا امروز از کمک‌های مردمی 16 میلیون ریال برای خرید لوازم حافظتی و بهداشتی عوامل کفن و دفن اموات کرونایی در شهرستان تکاب هزینه شده است.

حجت الاسلام برادری بیان داشت: تحویل 5 هزار لیتر آب ژاول با همکاری معدن طلای آقدره به نیروهای جهادی و آتش نشانی، ذبح قربانی و توزیع 350 کیلوگرم گوشت بین نیازمندان، توزیع رایگان ماسک و دستکش بهداشتی بین خانواده‌های دارای بیمار کرونایی، ایجاد شبکه دعا و ختم صلوات و ادعیه در ایام کرونا که روزانه 3 ختم قرآن و ختم 110 هزار صلوات در این شبکه صورت می‌پذیرد، راه‌اندازی مؤسسه خیریه کوثر و جمع‌آوری کمک‌های خیرین برای مقابله با بیماری کرونا، و ... از مهم‌ترین اقدامات دفتر امام جمعه تکاب بوده است.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha