شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله توکل

حوزه/ عضو خبرگان رهبری گفت: از جمله نشانه های مهم منتظران واقعی ظهور امام زمان(عج)، کمک به حل مشکلات مردم است.

حجت الاسلام والمسلمین سید رحیم توکل در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن تبریک فرارسیدن سالروز ولادت امام مهدی(عج) اظهار داشت: ما به عنوان شیعه و محب آن حضرت، وظایفی در قبال ایشان و نیز از بابت زمینه سازی برای ظهور منجی عالم بشریت داریم که باید به درستی به آن ها عمل کنیم تا بتوانیم بگوییم که منتظر واقعی مهدی فاطمه(س) می باشیم.

وی افزود: از جمله وظایف ما عمل به دستورات قرآن و کلام نورانی اهل بیت(ع) است و این که به عنوان یک مسلمان و شیعه، مقید به انجام واجبات و پرهیز جدی از محرمات باشیم.

استاد اخلاق حوزه علمیه همچنین گفت: از سویی باید توجه داشت که تنها اعمال فردی ملاک ارزیابی عملکرد ما نیست بلکه ما به عنوان یک مسلمان معتقد یک سری وظایف اجتماعی داریم از جمله این که در حد توان خود سعی کنیم گرفتاری و مشکل کسی را حل کنیم؛ به خصوص در رابطه با فقرا، نیازمندان، ایتام و اقشار مستضعف که رسالت ما در جهت حل مشکلات آن ها مضاعف است.

وی بیان داشت: به هر حال باید بدانیم که امام زمان(عج) به عنوان امام معصومی که حی و حاضر است، همه اعمال و رفتار و گفتار ما را زیر نظر دارد و هر هفته پرونده اعمال ما به دست ایشان می رسد و لذا باید بکوشیم که چه در فعل و چه در قول، چه در بُعد فردی و چه بُعد اجتماعی و مسایل خانوادگی، شیعه خوبی برای حضرت بقیه الله الاعظم(عج) باشیم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha